دوشنبه 23 اسفند 1400
زمان: 14
دسته: گزارش ویژه
لینک کوتاه

قدردانی نویسنده کتاب "حوض خون" از رهبر معظم انقلاب/ از تقریظ امام خامنه‌ای سجده شکر به جای آوردم

نویسنده کتاب حوض خون با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب حوض خون گفت: بسیار خوشحال و خرسندم شدم که رهبرم، این کتاب را مطالعه کرده‌اند.

فاطمه‌سادات میرعالی‌ نویسنده کتاب حوض خون در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در بسیج دانشجویی انجام می‌دادیم و هر زمان که قصد داشتیم تولید محتوایی در خصوص فرهنگ غنی اندیمشک انتشار کنیم، محتوایی قوی در دست ما نبود.

وی افزود: همیشه محبور بودیم برای تولید محتوا به سایت‌ها مراجعه کنیم و همین این موضوع باعث شده بود که در کارمان یک خلأیی احساس کنیم و این خلاء در زمان برگزاری کنگره شهدا بیشتر احساس شد.

نویسنده کتاب حوض خون گفت: با تعدادی از نیروهای فعال و انقلابی تصمیم گرفتیم، با همکاری و هماهنگی‌های لازم دفتر تاریخ شفاهی را در شهرستان اندیمشک راه‌اندازی کنیم و بعد از راه‌اندازی این دفتر، به صورت ویژه در بحث دفاع مقدس تحقیق و پژوهش شد.

وی افزود: بیمارستان کلانتریان یکی از قطب‌های درمانی در دوران دفاع مقدس بوده و در حوزه فرهنگی و پشتیبانی یک جایگاه ویژه‌ای در آن زمان داشته و نیز  یک سری فعالیت‌های خاص در این بیمارستان در دوران جنگ تحمیلی انجام شده بود.

فاطمه سادات میرعالی در ادامه افزود: همین موضوع باعث شد، یکی از کلان پروژه‌هایی که در دفتر تاریخ شفاهی زیوداری کار کنیم و به آن بپردازیم، فعالیت‌های امدادی و جهادی در بیمارستان شهید کلانتری باشد تا بتوانیم اتفاقات و فعالیت‌های مردم اندیمشک را در این بیمارستان به خوبی روایت کنیم.

وی افزود: زمانی که کتاب حوض خون تهیه و چاپ شد، مردم وقتی نام کتاب را می‌شنیدند و طرح جلد کتاب را می‌دیدند، به مطالعه این کتاب کنجکاو می‌شدند تا این کتاب را مطالعه کند. 

نویسنده کتاب حوض خون، اظهار کرد: فعالیت‌های زنان در رختشورخانه بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک موضوعی بکر و جذابی بود، همین موضوع باعث شده بود تا خوانندگان این کتاب مطالب و موضوعات این کتاب را در فضای مجازی منتشر کنند و قبل از اینکه کتاب رونمایی شود، این کتاب به چاپ سوم رسید.

وی بااشاره به تقریظ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد: بسیار خوشحال و خرسندم شدم که رهبرم، این کتاب را مطالعه کرده‌اند و از یک سوی دیگر بسیار خوشحال بودم از اینکه مقام معظم رهبری متوجه شدند که سربازانی دارند که تا پای جان پای ولایت و انقلاب خود هستند و زمانی که متوجه شدم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کتاب را مطالعه کردند و روی این کتاب تقریظ داشته‌اند، سجده شکر به جا آوردم.

فاطمه سادات میرعالی با اشاره به نقش زنان اندیمشک در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: زنان اندیمشکی می‌توانستند در روزهای ابتدایی جنگ با آن خطراتی که در شهر وجود داشت، از شهر بیرون بروند ولی آنها در شهر مانند و در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

وی افزود: زنان اندیمشک، فرزندان و همسران خود را تشویق کردند تا به جبهه بروند و خودشان هم در پشت جبهه به انجام کارهایی همچون فعالیت های امدادی در بیمارستان شهید کلانتری و فعالیت در رختشورخانه بیمارستان و همچنین پخت نان و جمع آوری کمک‌های مردمی مشغول بودند.

نویسنده کتاب حوض خون اظهار داشت: برخی از این زنان اندیمشکی درب خانه‌هاشان را به روی رزمندگان باز بود و تلفن‌های خانه‌شان را در اختیار رزمندگان قرار می‌دانند تا رزمندگان با خانواده‌هایشان تماس بگیرند و خبر سلامتی شان را به خانواده هایشان بدهند.

منبع: تسنیم


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب