دوشنبه 23 اسفند 1400
زمان: 15
دسته: سلامت
لینک کوتاه

خوزستان طبق برنامه ششم توسعه ۶۵ پایگاه اورژانس کم دارد

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این مرکز در حال حاضر۶۵ پایگاه از برنامه توسعه ششم عقب است و باید اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، صادق آزادمنش دوشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز بیان کرد: ۱۱۷ پایگاه اورژانس زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، ۱۹۰ پایگاه در خوزستان، چهار فروند بالگرد در اهواز، دزفول، مسجدسلیمان و بهبهان، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیش از یک هزار نفر نیروی اورژانس خدمات رسانی را در صورت بروز حوادث احتمالی را انجام می دهند.

وی افزود: بالگردها به گونه ای چیدمان شده اند که تمام مناطق استان به خصوص سخت گذرا را پوشش دهند.

آزادمنش به آماده باش اورژانس در چهارشنبه سوری اشاره کرد و ادامه داد: تمام بیمارستان های خوزستان به ویژه سوانح و سوختگی برای  خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی چهارشنبه سوری در آماده باش کامل هستند.

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تمام پایگاههای اورژانس ۱۱۵ خوزستان برای خدمات رسانی آمادگی دارند و ۴۵ پایگاه شهری به صورت مستقیم با همکاری نیروی انتظامی، آتش نشانی و هلال احمر وظیفه امدادرسانی را انجام می دهند.

وی توضیح داد: در شب چهارشنبه سوری آمبولانس ها در مناطق پرتردد شهر اهواز از جمله زیتون کارمندی و کیانپارس مستقر هستند؛ در چهارشنبه سوری سال گذشته ۱۲ مصدوم و بدون فوتی گزارش شد.

آزاد منش بیان کرد: درایام نوروز ایستگاههای سلامت در مبادی ورودی استان در شهرستان های دزپارت، اندیمشک و هندیجان با هدف اطمینان بخشی و ارائه خدمات درمانی اولیه راه اندازی شده است.

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به وجود ۲۰ یادمان راهیان نور در استان گفت: سه یادمان در مزارشهدای هویزه، طلائیه هویزه و فتح المبین شوش به صورت مستقیم توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اورژانس پیش بیمارستانی مدیریت می شود که پزشک و پرستار در این یادمان ها مستقر هستند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز پایگاههای اورژانس در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۷ تا ۲۰ از پایگاهها خارج و در محور اصلی مستقر می شوند.

آزاد منش بیان کرد: میانگین استاندارد زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در مناطق شهری بین هشت تا ۱۰ دقیقه و در جاده ها ۱۵ دقیقه است، در شهرهای کوچکتراستان به ۶ تا هفت دقیقه می شرد اما در اهواز در حوزه شهری و جاده ای به استاندارد نزدیک هستیم.

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه گفت: یکی از مشکلات در زمان وقوع حوادث جابجایی مصدومان توسط خودروهای شخصی است که به مردم  توصیه می شود در اینگونه مواقع حتما با ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی  گفت: در جاده ها که مصدومان دچار تروما می شوند به علت حمل ناصحیح، آسیب بیشتری به خصوص از ناحیه نخاع به بیمار وارد می شود و بهتر است تا زمان رسیدن آمبولانس در زمان تاخیر با اورژانس در تماس باشند تا توصیه های لازم ارائه شود.

منبع: ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب