سه شنبه 24 اسفند 1400
زمان: 15
دسته: صنعت
لینک کوتاه

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ؛

زیرساخت‌های هفت منطقه آزاد جدید با تهاتر نفت ایجاد می‌شود

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: زیرساخت‌های هفت منطقه آزاد جدید در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از محل با تهاتر نفت لحاظ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، سعید محمد سه‌شنبه در بازدید از منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: پس از تصویب ایجاد هفت منطقه آزاد در کشور راه‌اندازی این مناطق و پیوستن آنها به هشت منطقه قبلی در دستور کار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی هفت منطقه جدید باید زمانی تصویب می‌شد که هشت منطقه موجود به شاخص های مورد نظر برسند، ولی با توجه به تصویب آن مجبور به اجرای این قانون هستیم.

مشاور رئیس جمهور گفت: مدیران اجرایی این مناطق به جز مناطق ایلام و کرمانشاه مشخص شدند و عملیات اجرایی آنها آغاز شده و در مناطق ایلام و کرمانشاه نیز تا پایان فروردین ماه سال آینده کار اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

محمد افزود: در بودجه ۱۴۰۱ اعتباری به عنوان تهاتر نفت لحاظ شده تا از این محل زیرساخت‌ها در هفت منطقه جدید آزاد در مهران در استان ایلام، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه ـ مریوان در استان کردستان، بوشهر ، اردبیل ، اینچه برون در استان گلستان و قصر شیرین در استان کرمانشاه اجرایی شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به راه اندازی بانک‌های آف شور(بانک برون مرزی) در مناطق آزاد کشور گفت: با دریافت مجوزهای لازم از سوی بانک مرکزی فعالیت بانک آف شور در مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفته است.

محمد بیان کرد: بانک آف شور در مناطق آزاد با مرکزیت منطقه آزاد کیش راه اندازی خواهد شد ولی شعب این بانک در سایر مناطق نیز فعال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بانک آفش ور از جمله بانک‌های ارزی هستند و مستقل از بانک مرکزی عمل می‌کنند می‌توانند فعالیت‌های خوبی در حوزه ارزی برای فعالان اقتصادی انجام دهند.

سعید محمد در سفر ۲ روزه به منطقه آزاد اروند بازدید از پروژه‌های عمرانی، صنعتی، نفت، انرژی و نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان را در دستور کار دارد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب