یک شنبه 21 فروردین 1401
زمان: 19
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

تداوم ریزگردها ادارات و مراکز آموزشی خوزستان را به تعطیلی کشاند

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: ادارات دولتی و مدارس سراسر خوزستان در تمام مقاطع تحصیلی به دلیل تداوم پدیده گرد و غبار امروز (یکشنبه) تعطیل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ محمدجواد اشرفی روز یکشنبه در گفت وگو با اظهار داشت: کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا این تصمیم را بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی اتخاذ کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: شهرهایی که میزان گرد و غبار در آنها بیش از ۵۰۰ میکروگرم برمترمکعب است تعطیل اعلام شده و حدود پنج شهر نیز که میزان گرد و غبار آنها کمتر از ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است به دلیل احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها تعطیل هستند.

پدیده ریزگرد که از روز جمعه در خوزستان آغاز شده بود، امروز (یکشنبه) در چهارمین روز وقوع، ۱۷ شهر در خوزستان را درگیر کرد که بیشترین میزان آن در اهواز و خرمشهر به ۹ برابر حدمجاز رسید.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان دیروز با صدور اطلاعیه سطح نارنجی، نسبت به تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و تاثیر آن ابتدا بر مناطق غربی و مرکزی و سپس بر سایر مناطق استان تا روز دوشنبه هشدار داد. بر همین اساس، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان شب گذشته اعلام کرده بود که با ورود توده گرد و غبار به استان، تمام مدارس خوزستان در نوبت صبح مقاطع پیش دبستانی و دبستان امروز (یکشنبه) تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان با ۲ ساعت تاخیر آغاز به کار می‌کنند که در صورت تداوم پدیده گرد و غبار، امروز درباره تعطیلی ادارات و سایر مقاطع تحصیلی تصمیم گیری می‌شود.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب