یک شنبه 28 فروردین 1401
زمان: 16
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

انتقاد فرماندار اهواز از پراکندگی نخاله‌های ساختمانی در شهر

فرماندار اهواز از وضعیت نامناسب پراکندگی نخاله‌ها و زباله‌های ساختمانی در مناطق مختلف شهر و عدم‌ نظارت شهرداری بر عملکرد ماشین‌های حمل زباله در اهواز انتقاد کرد.

مسعود فلاحی روز یکشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی و ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در محل سالن اجتماعات فرمانداری اهواز اظهار کرد: کلیه شهرداری‌های مناطق مختلف اهواز در مدت یک ماه با اولویت مناطق ۵، ۴ و ۶ نسبت به جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی اقدام ‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، وی افزود: شهرداری اهواز باید روی ماشین‌های حمل زباله و نخاله‌های ساختمانی با جدیت نظارت داشته باشند تا حین حرکت در خیابان‌ها و سطح شهر تخلیه نکنند و با رانندگان متخلف برخورد قانونی کند.

فرماندار اهواز افزود: پلیس راهور، ماشین‌های حمل زباله و نخاله‌های ساختمانی در اهواز که اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند را توقیف کند.

وی افزود: رستوران‌ها و هتل‌ها در تخلیه زباله و پسماندهای غذایی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و اتحادیه‌ها و بهداشت نظارت لازم را داشته باشند.

فلاحی با انتقاد از وضعیت نامناسب جوی‌های روباز گفت: پاکسازی و نظافت کانال‌ها و مجاری روباز به صورت ماهانه در مناطق شهری و روستایی انجام شود. در بازدیدی که در مناطق ۵ و ۶ داشته‌ام مشاهد شد که وضعیت مناسبی ندارند و باید تا قبل از عید سعید فطر پاکسازی و نظافت شوند.

رئیس ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا اهواز در ادامه با اشاره به برگزاری آیین‌های لیالی قدر گفت: پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید در این شب‌ها رعایت شود.

فلاحی بر نظارت و رسیدگی به وضعیت نامناسب بهداشت و نظافت عمومی در برخی از مدارس اهواز تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش مناطق باید برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان به این وضعیت رسیدگی و نظارت کند.

وی در خصوص پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها گفت: پسماندهای عفونی در برخی از بیمارستان‌ها به صورت سنتی دفع و امحا می‌شود. دستگاه‌های ذیربط باید با اعزام اکیپ نظارت لازم در این خصوص داشته باشند.

فرماندار اهواز افزود: در موضوع پسماند، شهرداری باید از روش‌های مختلف، برای مدیریت پسماند شهروندان را آموزش دهد.

فلاحی با اشاره به معضلات سگ‌های بلاصاحب و آمار بالای سگ‌گزیدگی در اهواز افزود: شهرداری اهواز ماه‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد اما مدتی است که عملکرد خوبی برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب نداشته است و باید بهتر عمل کند.

وی در پایان گفت: ادارات و دستگاه‌هایی که در زمینه بهداشت و اجرای مصوبات جلسات کوتاهی کنند به مراجع قانونی و مراکز قضایی معرفی می‌شوند.

منبع:ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب