یک شنبه 28 فروردین 1401
زمان: 16
دسته: گزارش ویژه
لینک کوتاه

ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خوزستان را در سطح کشور معرفی می‌کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در خوزستان بسیار گسترده و بیش از انتظار است اما به صورت شایسته شناسانده نشده که برای این موضوع در سطح کشور باید برنامه ریزی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج در دیدار با شهردار اهواز از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای شناخت و توسعه ظرفیت های فرهنگی در استان خوزستان خبر داد.

وی افزود: هویت شهرها و استفاده از زیبایی‌های شهری برای توسعه توانایی‌های فرهنگی و هنری استان موضوعی بسیار کلیدی و مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان زمینه‌های همکاری مجموعه مدیریت شهری را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: همکاری‌های بسیار گسترده ای می تواند میان شهرداری و ارشاد شکل بگیرد که نفع آن برای استان و آینده آن خواهد بود.

وی افزود: نقش شهرداری در توسعه سرانه فضای فرهنگی هنری و اجرای رویدادهای فرهنگی مشترک بسیار جایگاه ویژه ای است.

کلاه‌کج از برگزاری جشنواره مکتب امید یادبود حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی که در پیام حضرت آقا به عنوان «امید آینده» بیان شده خبر داد و گفت: این برنامه مهم و فرهنگ ساز با همکاری شهرداری و ارشاد برگزار خواهد شد که هم اکنون تبلیغات آن در حال اجراست.

همچنین در این نشست رضا امینی شهردار اهواز نیز ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام کلاه‌کج به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت خوزستان بسیار بیش از آنچه در بیرون تصور می‌شود در تمامی زمینه‌های فرهنگی و هنری غنی است.

وی افزود: در هر زمینه‌ای که بررسی می‌کنیم می‌بینیم چهره‌های شاخص و تولیدات بسیار جالبی در خوزستان و توسط خوزستانی‌ها وجود دارد که این نشانه استعداد و ظرفیت بالای فرهنگی استان است.

شهردار اهواز گفت:کارهای مشترک شهرداری و ارشاد زمینه بسیار گسترده‌ای دارند و باید آنها را مطابق با ذائقه مردم با نوآوری و خلاقیت انجام داد.

وی افزود: مردم از هماهنگی دستگاه‌های خدمت‌گذار احساس امید خواهند کرد و فکر می‌کنیم بخشی از نارضایتی‌های موجود در استان و به ویژه شهر اهواز نیز به همین موضوع عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی بر می‌گردد که همکاری ارشاد و شهرداری می‌تواند یک زمینه مناسب برای این موضوع باشد.

امینی ضمن تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن ذائقه مردم گفت: برنامه ها باید با ذائقه مردم هماهنگ و در عین حال دارای رویکرد دینی و اسلامی باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده شهرداری تاکید کرد: می‌توان با ترویج الگوهای مشترک روش درستی را برای همکاری بین دستگاهی در استان خوزستان ارائه داد.

منبع:تسنیم


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب