دوشنبه 29 فروردین 1401
زمان: 13
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

معاون استاندار خوزستان: اوج حماسه آفرینی ارتش در دفاع مقدس تجلی شد

معاون امنیتی، انتظامی استاندار خوزستان گفت: اوج حماسه آفرینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس تجلی پیدا کرد که شاهد حماسه آفرینی افسران ، سربازان و نیروهای ارتش در کنار سپاه، بسیج و نیروهای مردمی در دفاع از کیان این مرز بوم خلق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ ولی اله حیاتی روز دوشنبه در آیین سان و رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح خوزستان در اهواز به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش بیان کرد: تاریخ پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل گیری تاکنون قطعات زرینی از تاریخ انقلاب را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از واپسین لحظه‌های شکل گیری انقلاب اسلامی که ژنرال های خبیث آمریکایی چشم به ارتش دوخته بودند و سناریوهای مختلفی برای رویارویی ارتش با مردم انقلابی طراحی کرده بودند، ارتشیان متعهد نخستین گروهی بودند که با معمار انقلاب اسلامی بیعت کردند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان افزود: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی سناریوهای متعدد و متفاوتی طراحی کردند تا بین ارتش و نیروهای انقلاب جدایی بیندازند اما وجود ارتشیان متعهد همچون صیاد شیرازی و دیگر ارتشیان اجازه نداد این خط دشمن ادامه پیدا کند.

حیاتی ادامه داد: خدمات ارزنده ارتشیان این مرز و بوم در ذهن ملت ایران فراموش ناشدنی است و مردم، ارتش جمهوری اسلامی ایران را با نیکی ، با عزت ، افتخار و با اقتدار یاد می‌کنند و تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی نیز گواه این واقعیت است.

وی افزود: امروز به برکت خون‌های به زمین ریخته شده شهدای این مرز و بوم، انقلاب اسلامی به عنوان قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده است که در تمام معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان قدرتی تاثیر گذار مطرح است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان بیان کرد: در طول ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی، مردم با تقدیم هزاران شهید و با تبعیت از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، از ایران اسلامی کشوری قدرتمند، نیرومند و عزتمند ساخته‌اند.

وی با بیان اینکه طنین اقتدار ارتشیان و غیرت سپاه بر استکبار لرزه انداخته است،گفت: امروز نام سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، بسیج ، نیروهای نظامی و انتظامی و قوای مسلح جمهوری اسلامی قالب دشمنان را از درون تهی می‌کند.

حیاتی افزود: اقتدار جمهوری اسلامی با هدایت و راهبری امام این انقلاب،  جانفشانی شهدا گرانقدر و حضور مردم به عنوان ولی نعمتان همیشه در صحنه‌های شکل گرفته است.

وی گفت:دشمنان به خوبی دریافتند که تحریم ها ، تهدیدها، کمبودها و کاستی ها در روحیه ملت بزرگ ایران در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن تاثیری ندارد.

 

ارتش با جانفشانی یک منطقه امن، با ثبات را ایجاد کرده است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب نیز در این آیین گفت: ارتش با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید گلگون کفن، دین خود را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ادا کرده است؛ در واقع ۲۹ فروردین و نامگذاری این روز نشان افتخاری بر سینه ارتشیان است.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی ادامه داد : ۲۹ فروردین سرآغاز یک پیوند ناگسستنی بین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه مردم است که به برکت این پیوند نقطه عطفی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران بود تا یک روند رو به رشد ، تکاملی و مثبت را داشته باشد.

وی ادامه داد: ارتش با جانفشانی، ایثار و شهادت، در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و یک منطقه امن، با ثبات و مستدام را ایجاد کرده است که در واقع بستر توسعه جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ دوم بیدادی گفت: امروز اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر هیچ قدرتی پوشیده نیستند و در معادلات سیاسی و نظامی منطقه غرب آسیا و حتی در دنیا نمایان است.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که در لباس سربازی در مسیر انقلاب و رهبر فرزانه، و در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی و رساندن پرچم نهضت این انقلاب مقدس به دست صاحب اصلی آن خدمت می‌کنیم.

نیروهای مسلح در کنار هم مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان نیز در حاشیه برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت ۲۹ فروردین "روز ارتش" در جمع خبرنگاران بیان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب، دشمنان و منافقین در تلاش بودند تا ارتش منحل شود تا با این ترفند ضربه سنگینی به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور ادامه داد: به دستور امام خمینی (ره) ارتش تقویت شد و ۲۹ فروردین  به نام روز ارتش نامگذاری شد. ما باید به عنوان نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش در کنار همدیگر مقابل تهدیدها و توطئه‌های دشمنان محکم مقاوت کنیم.

وی افزود: امروز ارتش نسبت به دوران دفاع مقدس، بسیار مقاومتر، با امکانات بیشتر و اقتدار بیشتر با نیروی توانمند و جوانتر در خدمت نظام جمهوری اسلامی است و دشمن اگر بخواهد هر اقدامی در زمین ، آسمان و دریا انجام دهد، ارتش محکم و استوار در مقابل آن ایستاده است.

 در این رژه که در مقر تیپ ۱۹۲ زرهی ارتش اهواز و با حضور مقامات ارشد نظامی و انتظامی به صورت موتوری برگزار شد، یگان‌های نمونه ارتش و نیروهای مسلح مستقر در خوزستان ، بخشی از تجهیزات دفاعی و پشتیبانی خود را با عبور از مقابل جایگاه به نمایش گذاشتند.همچنین گروهی از چتربازان ارتش جمهوری اسلامی، با پرش از بالگرد و فرود در مقابل جایگاه، اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

منبع:ایرنا


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب