دوشنبه 29 فروردین 1401
زمان: 13
دسته: سلامت
لینک کوتاه

نگرانی از احتمال ایجاد وضعیت قرمز کرونایی در ماهشهر

فرماندار ماهشهر با اشاره به استقبال پایین مردم این شهرستان از دریافت دز سوم واکسن کرونا گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماهشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ فریدون بندری اظهار داشت: شهرستان ماهشهر در رنگ بندی‌ اخیر از وضعیت آبی در وضعیت زرد کرونای قرار گرفت و این شرایط نشان از ساده انگاری و کم توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه‌ داد: در صورت ادامه این وضعیت از سوی شهروندان، در آینده نزدیک باید شاهد وضعیت قرمز و اتخاذ مجدد برخی محدودیت‌ها در شهرستان ماهشهر باشیم.

فرماندار ماهشهر تصریح‌کرد: آمار دریافت دز سوم واکسن کرونا توسط شهروندان ۳۳ درصد بوده که این میزان، در زمینه مقابله با این بیماری، رضایت بخش نیست.

بندری یادآورشد: شهروندان توجه داشته باشند که انواع واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت در مراکز درمانی ماهشهر وجود دارد و در صورت مراجعه امکان دریافت واکسن برای مردم فراهم است.

وی به برگزاری مراسم‌های مختلف ویژه ایام ماه مبارک رمضان همچنین بازگشایی مدارس در شهرستان ماهشهر اشاره‌ کرد و گفت: به متولیان مساجد، هیات‌ها و مدیران مدارس ابلاغ شده تا برنامه‌های مذهبی مانند لیالی قدر، راهپیمایی روز قدس، نماز عید فطر و همچنین کلاس‌های آموزشی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باشد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان بندرماهشهر با اشاره به سابقه سرایت مواردی از سرخک در سال ۱۳۹۵ در این شهرستان یادآورشد: از عموم شهروندان این شهرستان انتظار داریم با درنظر گرفتن تغییر وضعیت کرونا و همچنین شیوع بیماری سرخک در برخی استان‌های همجوار و کشورهای همسایه شرقی، رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های مربوطه را در اولویت قرار دهند.

وی تاکید کرد: اولیاء و مربیان مدارس شهرستان نیز باید جدیت بیشتری نسبت به پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا و سرخک داشته باشند.

سرخک نوعی عفونت سیستم تنفسی است که یک ویروس آر.ان.آ از خانواده پارامیکسوویریده آن را ایجاد می‌کند.

علائم سرخک شامل تب، سرفه، آبریزش بینی، و دانه های قرمز پوستی در نقاط مختلف بدن است.

سرخک از طریق تنفس منتقل می‌شود و به‌شدت واگیردار است و دوره نهفتگی بیماری به‌ طور میانگین ۱۴ روز است.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب