چهار شنبه 31 فروردین 1401
زمان: 13
دسته: صنعت
لینک کوتاه

خرید گندم و کلزا در خوزستان از ۱۰۵ هزار تن گذشت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۱۰۵ هزار تن گندم و دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی در ۱۰ روز شروع برداشت این ۲ محصول راهبردی در خوزستان خریداری شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ امید جهان نژادیان افزود:از این میزان خرید ۹۰هزار تن گندم و۱۵هزار تن دانه روغنی کلزا بوده است.
وی با بیان اینکه خرید گندم و کلزا در ۱۶۲ مرکز خرید تعاون روستایی و غله در خوزستان ادامه دارد افزود:برداشت و خرید این ۲ محصول در خوزستان در یک دوره ۴۰ روزه انجام می شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت و خرید گندم و کلزا در مناطق جنوبی ، جنوب شرقی و شرق خوزستان در حال انجام است افزود:در روزهای آینده برداشت گندم و کلزا به مناطق مرکزی و غربی و سپس به شمال و شمال شرق استان کشیده خواهد شد.
سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرده است امسال در مجموع یک میلیون تن گندم و ۶۵هزار تن کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
پارسال میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان ۱.۱ میلیون تن و کلزا اندکی بیش از ۱۰۰هزار تن بود.
قیمت تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال و گندم ۱۱۵هزار ریال با احتساب جایزه است.
غله و خدمات بازرگانی خوزستان برای کشاورزانی که امسال کشت قراردادی گندم انجام دادند ومحصول خود را به سیلوهای استاندارد و کارخانه های آرد تحویل دهند ۴۰۰ریال به ازای هرکیلوگرم به عنوان هزینه حمل پرداخت خواهد کرد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فراورده های دامی وعسل ، معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، در جایگاه نخست قرار دارد.
در ۲ سال بروز خشکسالی ، کم آبی و ناکافی بودن آب ذخایر سدهای استان ، تولید بخش کشاورزی خوزستان حدود۲۵درصد کاهش یافته است.
منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب