چهار شنبه 31 فروردین 1401
زمان: 13
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

چرا شهرداران منتخب مسجدسلیمان یکی پس از دیگری رد صلاحیت می‌شوند؟

با وجود گذشت بیش از هشت ماه از آغاز کار ششمین دوره شورای شهر مسجدسلیمان، چهارمین شهردار منتخب شورا نیز تایید نشد و همچنان این شهر، بدون شهردار باقی مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، مراسم تحلیف اعضای دوره ششم شورای شهر مسجدسلیمان ۱۴ مردادماه سال گذشته همزمان با دیگر شهرهای کشور، در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

طبق ماده ۱ آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، شورای اسلامی شهرها موظفند ظرف یک ماه پس از رسمیت یافتن شهردار مورد نظر خود را بر اساس ضوابط و شرایط  موضوع آیین‌نامه، انتخاب و صورت جلسه مصوبه شورا را به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز، جهت صدور حکم انتخاب به مرجع صدور حکم ارائه کنند.

در این مدت چهار شهردار از سوی شورای شهر مسجدسلیمان انتخاب شده‌اند که هیچکدام به تایید استانداری خوزستان نرسیده‌اند. در مورد اخیر نیز با گذشت بیش از ۵۰ روز از انتخاب روح‌الله جلیلی به عنوان شهردار مسجدسلیمان توسط شورای شهر، چهارمین شهردار منتخب نیز تایید نشده است در حالی که وی سرپرست این شهرداری است.

عزیزقلی زمانپور رئیس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: با آغاز به کار شورای ششم، شهردار وقت مسجدسلیمان تمایلی برای ادامه فعالیت نداشت بنابراین در خصوص انتخاب شهردار اقدام کردیم.

وی افزود: نخستین شهردار منتخب بدون ذکر دلیل، رد صلاحیت شد. دومین شهردار منتخب به دلیل نداشتن شرایط مدیریت میانی، سومین شهردار منتخب به دلیل گزینش و چهارمین شهردار منتخب نیز به دلیل کم بودن سابقه مدیریت میانی از سوی مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان رد صلاحیت شدند.

زمانپور بیان کرد: دوم اسفندماه روح‌الله جلیلی به عنوان چهارمین شهردار با هفت رای از هفت عضو شورای شهر به عنوان شهردار منتخب مسجدسلیمان انتخاب شد که در مورد وی نیز استانداری خوزستان اعلام کرده طول مدیریت میانی وی کم است و وی رد صلاحیت شد؛ این درحالی است که قبل از انتخاب شهردار، شرایط گزینه مورد نظر را از مراجع چهارگانه پیگیری می‌کنیم که در بررسی‌ها، مشکلی مشاهده نکردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با اشاره رضایت شورا از شرایط و سابقه جلیلی گفت: طبق قانون، شورای شهر اجازه دارد بر گزینه قبلی خود اصرار کند که مجددا شب گذشته بر رای قبلی اصرار کردیم و وی مجددا به عنوان شهردار منتخب، انتخاب شد.

منبع:ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب