پنج شنبه 23 تیر 1401
زمان: 23
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

احزاب سیاسی خوزستان بازوی فکری و مشورتی دولت در استان هستند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در نشست صمیمی با مسئولان احزاب سیاسی و انقلابی گفت: نشاط و پویایی سیاسی جامعه در گروه فعالیت احزاب سیاسی است و برای جامعه سیاسی سالم و پرتحرک از احزاب سیاسی حمایت می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ عبدالرضا سیفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در نشست صمیمی با مسئولان احزاب سیاسی و انقلابی با تشکر از احزاب در ایجاد پویایی و نشاط سیاسی در خوزستان گفت: یکی از برجستگی ها و امتیازهای انقلاب اسلامی، رشد و بالندگی سیاسی در جامعه است.

وی افزود: در دوران سیاه و تاریک پهلوی، تلاش و سیاست رژیم ایجاد خفقان و تک صدایی بود که بتواند با تک حزبی و حذف صداهای مختلف با دیکتاتوری تمام عیار بر مردم سلطه کند. سیاستی که با هدایت امام خمینی ره و بیداری ملت شکست خورد و انقلاب به ثمر نشست.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: از برکات انقلاب اسلامی همین چندصدایی و وجود احزاب و جریان‌های سیاسی با گرایش ها و سلایق مختلف است که این آزادی و وجود احزاب در قانون اساسی نیز تاکید و تایید شده است.

سیفی بیان داشت: سیاست نظام و دولت حمایت از این نشاط سیاسی و مطالبه‌گری است و باور داریم رشد و پیشرفت کشور در گرو همدلی و همزبانی و چندصدایی است. جوانان مطالبه‌گر امروز یک سرمایه اجتماعی برای کشور هستند که هر کجا کاستی و نقصی می‌بینند بیان می کنند و ایده و راه حل ارائه می‌کنند. این شکل مطالبه‌گری محصول هدایت رهبری معظم انقلاب است.

وی بیان داشت: جریان‌های سیاسی و احزاب و تشکل‌ها و رسانه‌ها، بازوی اصلی معاونت سیاسی و اجتماعی هستند و به عنوان حلقه‌های واسط بیان مسایل و دغدغه‌های مردم را طرح کنند و این آمادگی در معاونت سیاسی وجود دارد که با آغوشی باز از طرح و ایده‌های سیاسی و اجتماعی استقبال و حمایت کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به تقویت رویکرد اجتماعی وسیاسی گفت: باور داریم جریان حزب اللهی هرگاه در مسائل اجتماعی و فرهنگی ورود کرد، موفق بوده و سرمایه اجتماعی تولید کرده است. در جریان سیل، کرونا و زلزله تنها یک جریان بی‌ادعا و مخلصانه حضور داشت، آنهم جریان انقلابی و جهادی بود. بسیاری از این جریان های مدعی و سلبریتی در سختی ها جا خالی می‌کنند.

وی با اشاره به حضور جریان‌های جهادی خوزستان در زلزله هرمزگان بیان داشت: یکی از افتخارات اجتماعی و سیاسی خوزستان همین دوستان جهادی و انقلابی است که در سراسر کشور شاخص و ممتاز هستند.

سیفی به مساله انتخابات 1400 اشاره و گفت: جریان‌های انقلابی در انتخابات 1400 واقعاً پای کار آمدند و زمینه مشارکت در انتخابات را فراهم کردند. از همه جریانات باید تشکر کرد بویژه در خوزستان جریان‌ها و احزاب سیاسی در حمایت از آیت‌الله رئیسی با دست خالی صحنه‌های زیبایی از مردم سالاری دینی را عینیت بخشیدند.

وی بیان داشت: معاونت سیاسی نیاز به مشاوره و همفکری جریان های سیاسی داریم و احزاب بازوی مشورتی ما هستند و ما را در تصمیمات و جریان سازی سیاسی کمک کنند و در معاونت سیاسی شبانه روز برای احزاب سیاسی باز است. کاستی ها و اشکالات سیاسی استان را به ما برسانید و راهکارتان را ارائه دهید.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: هر یک از احزاب و جریان‌های سیاسی که معتقد به نظام و ولایت فقیه است، مورد حمایت این معاونت است.

وی با اشاره به درخواست احزاب سیاسی برای راه‌اندازی دبیرخانه احزاب در استان گفت: برای پویایی احزاب سیاسی مطابق قانون آماده کمک هستیم.

سیفی به تلاش‌های دشمن برای ایجاد انسداد سیاسی و اختلاف در بین جریان‌های انقلابی اظهار داشت: سیاست معاونت سیاسی ایجاد همدلی و تقویت اشتراکات است و باید در کنار احترام به سلایق و جهت گیری های مربوط به هر حزب، نقاط مشترک تقویت و پررنگ شود.

وی افزود: این جلسات مستمر و هدفمند و با حضور سایر احزاب سیاسی در بازه مشخص ماهانه قرار است ادامه یابد.

گفتنی است در این نشست مسئولان و اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی؛ شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی فرهنگیان، جمعیت ایثارگران و جانبازان، جبهه ایستادگی و جبهه پیشرفت و عدالت خوزستان حضور داشتند.

منبع:تسنیم


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب