شنبه 01 مرداد 1401
زمان: 17
دسته: سلامت
لینک کوتاه

روند ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان همچنان افزایشی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ابتلا به کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان به دلیل کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم روند افزایشی به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، سیدمحمد محمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ مورد جدید مثبت ابتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان شناسایی و ثبت شد.

وی افزود: هم اکنون ۳۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا در این منطقه امکان ورود شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان به رنگ نارنجی کرونایی وجود دارد.

محمدی، خواستار تزریق دز یادآور واکسن کرونا توسط مردم منطقه شد و بیان کرد: متاسفانه آمار تزریق واکسن در منطقه به ویژه شهرستان شادگان نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است و امیدواریم کسانی که ۶ ماه از آخربن تزریق واکسن آنها گذشته است برای تزریق دز یادآور اقدام کنند.

وی افزود: تزریق واکسن تاثیر زیادی در کاهش ابتلا به بیماری دارد و بیشتر کسانی که جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند  واکسن تزریق نکرده بودند.

محمدی گفت: برای قطع زنجیره کرونا شهروندان در مکان‌های سربسته و شلوغ باید از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم آیین‌هایی که در مکان بسته برگزار می‌شود باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی مدیریت کرونا را رعایت کنند هر چند پیشنهاد ما برگزاری این آیین‌ها در فضای باز است.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرنظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند. 

منبع:ابرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب