سه شنبه 04 مرداد 1401
زمان: 12
دسته: سلامت
لینک کوتاه

رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

حرکت واکسیناسیون در خوزستان لاک‌پشتی است/ ۱۰ درصد مبتلایان کرونا به علائم طولانی‌مدت دچار می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت خوزستان حرکت واکسیناسیون در خوزستان را لاک‌پشتی دانست و گفت: ۱۰ درصد از مبتلایان کرونا به لانگ کووید و علائم طولانی‌مدت چندماهه دچار می‌شوند که این افراد از واکسن نزده‌ها هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، سید محمد علوی امروز سه‌شنبه چهارم مردادماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا با اشاره به کاهش استفاده از ماسک در جامعه، اظهار کرد: بسیاری از مسئولان و اکثریت مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند؛ باید در جامعه این باور را ایجاد کنیم که ماسک بهترین راه مقابله با کرونا است.

وی افزود: سرعت انتقال ویروس جدید کرونا بسیار بالاتر از نمونه‌های قبلی بوده و هر نفر می‌تواند بیش از ۱۸ نفر را مبتلا کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سویه جدید کرونا BA4 و BA5 علائم بالینی متفاوتی دارد که از بارزترین‌ها آن‌ها تب، سردرد و کمردرد است.

وی ادامه داد: بیماری لانگ کووید نوع دیگری از بیماری کرونا بوده که ۱۰ درصد از مبتلایان به آن دچار می‌شوند و علائم طولانی چندماهه دارد که از افراد واکسن نزده هستند.

علوی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: ضعف، اختلالات گوارشی، بی‌خوابی، معده درد، اختلالات قاعدگی و نظایر آن از علائمی است که در لانگ کووید به‌صورت طولانی دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: شدت آلودگی در کشور همسایه عراق بالا بوده و در موج جدید کرونا از نظر ابتلا و فراوانی بعد از انگلیس دوم بوده و چرخه بیماری در آن ۱۰ برابر ایران است و علاوه‌برآن بیماری‌های التور و گوارشی نیز وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: واکسیناسیون در خوزستان لاک‌پشتی حرکت می‌کند به‌طوری‌که در روز گذشته ۳۰۰ نفر نوبت اول، ۳۰۰ نفر نوبت دوم، ۸۰۰ نفر نوبت سوم و در نوبت چهارم نیز تنها سه هزار و ۵۰۰ نفر واکسن تزریق کردند که به کمتر از ۵ هزار دُز می‌رسد در صورتی که در گذشته روزانه ۵۰ هزار دُز واکسن نیز در خوزستان تزریق می‌شد.

منبع:ایلنا


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب