پنج شنبه 20 مرداد 1401
زمان: 20
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

لرها و بختیاری‌ها دلداده و شیفته خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند/دلدادگی به اهل بیت(ع) یکی از سندهای افتخار قوم لر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، این مراسم با قرائت زیارت عاشورا آغازشد. سپس حجت الاسلام والمسلمین حجتی نیا پیرامون قیام اباعبدالله به ایراد سخن پرداختند واظهار داشتند درایام سوگواری امام حسین علیه السلام می بایست بافرهنگ عاشورا آشناشد و از این فرهنگ غنی بهره برداری نمود.

روز دوم محرم، وقتی امام حسین(ع) به همراه اصحابشان وارد کربلا شدند
خیمه ها را سراپا کردند، حضرت اصحاب را جمع کردند و در میان اصحاب فرمودند: «اِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ یَحوطونَهُ ما دَرَّتْمَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ»
در توضیح این فرمایش امام حسین(ع) بایستی عرض کنیم که انسان یک وقت دنیا را برای رسیدن به کمالات پایدار و ماندگار می خواهد، تلاش برای این دنیا مطلوب است و مذموم نیست. یعنی دنیا برای آنها ابزاری برای رسیدن به کمالات و اهداف بلند همانند شهدای کربلا، شهدای دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم وهمه انسانهای آزاده ای که برای رسیدن به اهداف بزرگ ازدنیا بعنوان وسیله استفاده می نمایند.

اما عده ای خود دنیا ومطامع دنیوی برای آنها اصل است واز دین وارزشهای الهی هم برای رسیدن به دنیا استفاده میکنند
اکثر افرادی که مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند واورا شهید کردند دین دار بودند اما دین ابزاری بود برای دنیای آنها
بنابراین امام حسین می فرماید بیشتر افراد برده وغلام دنیا هستند وتظاهر آنها به دینداری برای امیال دنیوی آنهاست
اما عده ی کمی هستند که ازدین برای رسیدن به کمال استفاده میکنند وبه هنگام امتحان وبلا درصحنه می مانند وپاسدارارزشها هستند وشهدای انقلاب ما هم این درس را ازحضرت اباعبدالله آموختند
گفتنی است دراین مراسم مهندس مجتبی یوسفی ، سید کریم حسینی نمایندگان اهواز، حجه الاسلام کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ، دکتر کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و تعدادی از چهره های سیاسی، مذهبی ، و جمعی از روحانیون حضور داشتند.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب