شنبه 05 شهریور 1401
زمان: 13
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

امام جمعه اهواز عنوان کرد

پایدار کردن سهم ۴ درصدی نفت؛ اولین مطالبه مردم خوزستان از دولت

امام جمعه اهواز گفت: مطالبه اول مردم خوزستان پایدار کردن سهم ۴ درصدی نفت و مطالبه دوم آنها ایجاد ظرفیت‌های گوناگون جهت اشتغال خصوصاً در پالایشگاه‌ها و صنایع پایین دستی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدالنبی موسوی فرد،  در خطبه‌های نماز جمعه اهواز پیش از آغاز خطبه‌های نماز خطاب به مردم مطالبه‌گر حاضر در مصلی برای دیدار با وزیر نفت گفت: آنچه مطالبه شما است در خطبه‌های دوم از وزیر مطالبه می‌شود. نماز جمعه‌ای که نتواند مطالبه مردم را به مسئولان منتقل کند، ارزشی ندارد. مطالبات شما در خطبه دوم بیان خواهد شد. وزیر نفت نیز امروز بعد از نماز مطالبات شما را خواهد شنید. ادب و کرامت خوزستانی را به منصه ظهور برسانید. عمده مشکلات استان اشتغال است که مطرح خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند سه دوره فرا می‌رسد که دوران سرگردانی مسلمانان است؛ دوره اول،‌ددوره کم رنگ شدن ارزش‌ها، ‌دوره دوم، مقابله با ارزش‌ها و دوره سوم، دوره جابجایی و وارونه شدن ارزش‌ها است. وقتی این اتفاق افتاد که شیطان به مهم‌ترین باورهای ما در حوزه خانواده هجمه کند، در این شرایط در چنین خانواده‌ای هرگز سربازی برای دین و امام زمان تربیت نخواهد شد.

وی با اشاره به عاقبت نیکوی زن و مردی که در خانواده به یکدیگر خدمت کنند، اظهار کرد: افرادی که تلاش می‌کنند پیوندهای خانوادگی مستحکم شود خدا به آنها پاداش می‌دهد. لذا خانه باید محل عبادت شود. گره‌های معنوی افراد باید در خانه باز شود. گره‌های مادی که در خانه باز می‌شود هیچ جای دیگر باز نمی‌شود. محور این معبد زن می‌شود.‌ رسالت اصلی زن خانه داری است و اگر زمان دیگری یافت، صرف امور دیگر سازد.

امام جمعه اهواز با اشاره به منزلت بالای خانه‌داری گفت: فرزند شما باید با افتخار بگوید مادرم خانه دار است نه اینکه شرمنده باشد. خانه نباید تبدیل به میدان جنگ شود ولو حق به جانب باشید، کوتاه بیایید. حضرت علی(ع) فرمودند فاطمه(س) را هرگز به غصب نیاوردم. و او نیز بهترین کمک برای بندگی خداوند بود.‌ هرگز از امری تخطی نکرد و هر بار او را نگاه می‌کنم غم ‌و حزنم از بین می‌رود. محیط خانه باید محیط نور، ایثار، گذشت و پای روی نفس گذاشتن باشد.

موسوی‌فرد در خطبه دوم‌ نماز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: دوشنبه اول ماه صفر و سالروز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام است که به فرموده امام سجاد(ع) سخت‌ترین شرایط در آن گذشت‌. هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۶۰ و شهادت دو مسئول تراز انقلاب اسلامی است که این ایام را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنانش درباره برجام گفت: در این خصوص تفاضایی از مسئولان دارم که به این فرموده خداوند توجه کنند که می‌فرماید در اوج درگیری و مواجهه با دشمن هرگز سست نشوید. وقتی در میدان جنگ هستید، چه جنگ نظامی و چه اقتصادی و چه فرهنگی بدانید، فشارهای سختی که به شما وارد شده به دشمن شما نیز وارد می‌شود، منتها یک تفاوت وجود دارد؛ شما یک پشتوانه دارید که خدای متعال است. نباید در مقابل‌ دشمن سرسخت حالت تدافعی بگیرید. حالت تهاجمی در برابر دشمن داشته باشید.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه آینده نگری و آینده پژوهی همچنان در برجام مهم است، تاکید کرد: جا دارد متولیان با دعوت از کارشناسان دلسوز و متخصص با آینده‌نگری شرایط احیای برجام را شبیه‌سازی کنند به این معنا که یک مانوری اتفاق بیفتد؛ یعنی شرایط مردم با احیای برجام ظرف چند ماه چگونه می‌شود؟ مثلا اگر برجام بدون چاره جویی برای منافذ آن احیا شد، آیا ایران می‌تواند تجارت داشته باشد یا همچنان تنش‌ها افزایش پیدا می‌کند؟ آمریکا و طرف مقابل باید تضمین بدهند که تحریم‌ها را لغو کنند، نه تنها آنها را لغو کنند بلکه در هیچ شرایطی تحریمی وضع نکنند پاسخ ما به بدعهدی آمریکا باید در حوزه اختیارات ما باشد. وقتی آنها پیمان را نقض می‌کنند ما باید دست برتر داشته باشیم.

موسوی‌فرد در ادامه مطالبات مردم خوزستان را بیان کرد و گفت: اولین مطالبه مردم خوزستان، پایدار کردن سهم ۴ درصدی نفت است. کجای عالم مرسوم است گاوی را بدوشند اما به خود او علف ندهند؟ خوزستانی که ۶۰ درصد تا ۷۰ درصد منابع کشور را تامین می‌کند و شیشه عمر کشور است، آیا باید در ردیف محرومترین استان‌ها باشد؟ ما قبول داریم که تمام دولت‌ها در استان ما کار کردند، اما در این دولت انتظار ما انتظار دیگری است. مطالبه اول ما پایدار کردن سهم ۴ درصدی نفت است.

وی ادامه داد: مطالبه دوم مردم خوزستان ایجاد ظرفیت‌های گوناگون جهت اشتغال خصوصاً در پالایشگاه‌ها و صنایع پایین دستی است. تبدیل وضعیت تقاضای خیلی از عزیزان است. نکته سوم استفاده از نیروهای بومی است. ما مردم خوزستان برنمی تابیم در حالی که مدیران لایق و کارگران لایق داریم از نیروهای غیربومی استفاده شود. اما باید مهلت داد. امروز آقای وزیر تا آخرین نفر در مصلا خواهد نشست و مطالبات شما را خواهد شنید.

امام جمعه اهواز افزود: نکته‌ای که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر آن تاکید دارند جلوگیری از مدیران پروازی است. مردم نمی‌پسندند در حالی که قیمت هواپیما اینقدر بالا است، مدیرعامل از نیروهای بومی استخدام نشود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنان خود برخی از دستاوردهای دولت سیزدهم ظرف یک سال گذشته را بیان کرد و گفت: دولت سیزدهم در حالی کار را تحویل گرفت که خزانه کشور خالی بود. روشنایی در دولت کنونی یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است. در کل کشور در سال‌های قبل، زمستان‌ها مشکل گاز داشتیم. امسال این مشکل را نداشتیم. کاهش ۱۸ درصدی تورم، کاهش صف‌های طولانی جهت تهیه برخی اقلام غذایی، کنترل نقدینگی، اصلاح رابطه دولت و بانک مرکزی (اینها از زیرساخت هایی است که به زودی اثر خود را در سفره مردم نشان خواهد داد) از جمله این دستاوردها است.

وی با بیان اینکه دولت قبل ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت سیزدهم به جا گذاشت، تصریح کرد: خزانه دولت نه تنها خالی بود بلکه مقروض هم بود و بازپرداخت این قرض‌ها به دولت سیزدهم رسید. انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی، تسهیلات دهی به نفع مردم، تحول در نظام مالیاتی، افزایش تجارت خارجی، موفقیت در فروش نفت، ثبات در بازار ارز، بهبود وضعیت اشتغال، شتاب گرفتگی رشد اقتصادی، رونق دادن به مسکن و مهار بیماری کرونا برخی از این دستاوردها است.

موسوی‌فرد در پایان گفت: مطالبه مقام معظم رهبری از دولت مردمی سیزدهم، بازسازی و عقلانی در همه عرصه‌های مدیریتی، عدالت ورزی و کاهش فاصله طبقاتی، دوری از منش اشرافی‌گری، فسادستیزی و احیای اعتماد مردم، تحول در قوه مجریه و سیاست خارجی است.

منبع:ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب