سه شنبه 08 شهریور 1401
زمان: 12
دسته: صنعت
لینک کوتاه

در سه ماه نخست امسال؛

۲ میلیارد دلار کالا از خوزستان صادر شد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ۴.۳ میلیون تُن کالا به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار در سه ماه نخست امسال از خوزستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، سید سعید حسینی‌نژاد با حضور در نمایشگاه هفته دولت در نشست خبری بیان کرد: ایجاد اشتغال و فرصت‌های اقتصادی در نقطه مرزی خوزستان با عنوان بازارچه مرزی اروندکنار نیز انجام شد؛ این بازارچه از سال ۱۳۹۴ تعطیل و با پیگیری‌ انجام شده از ۲۳ اسفند پارسال صادرات از این بازارچه آغاز شده و در ۴ ماه نخست امسال حدود ۴۴۰ هزار دلار انواع آبزیان از این بازارچه صادر شد.

وی افزود: این بازارچه که برای حمل ماهی و سایز آبزیان است موجب اشتغال در منطقه، جلوگیری از مهاجرت، و توزیع درآمدی مناسب در این منطقه مرزی شده است.

وی ادامه داد: رونق پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه از دیگر برنامه‌ها است و با پیگیری‌ مستمر و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی بسیاری از موانع رفع شد و شعبه بانک ملی به منظور نیازهای ارزی در پایانه مرزی و شلمچه مستقر شده است.

حمایت از کسب و کارها

حسینی نژاد افزود: شیوع کرونا در ۲ سال اخیر تاثیر منفی بر بازار گذاشته و به همین دلیل عرضه محصولات برای حمایت از کسب و کارها و حمایت از مردم و خرید کالا با قیمت مناسب برای اولین در نمایشگاه‌های هفته دولت انجام شد.

وی گفت: به دستور استاندار و حمایت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان سالن خرمشهر نمایشگاه بین‌المللی اهواز با حدود ۷۰ غرفه به عرضه کالاهای اساسی، مواد غذایی و شوینده‌ها با قیمت مناسب برای کمک به معیشت خانواده‌ها اختصاص یافته است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: با هماهنگی مدیر نمایشگاه این غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت تا بتوانند از این فرصت برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: در بحث تجارت و تنظیم بازار در خوزستان نیز اقداماتی صورت گرفته و با توجه به جمعیت پنج میلیون نفری استان که بازار مناسبی را تشکیل می‌دهد، برای انسجام بخشی به استان یک برنامه عملیاتی همراه با شاخص‌های ارزیابی برای تمام شهرستان‌ها باتوجه به شرایط و فضای اقتصادی و کسب و کار شهرستان تعیین، تعریف و ابلاغ شد.

حسینی‌نژاد افزود: در این برنامه عملیاتی برای ۲۹ شهرستان استان در بازه‌های سه ماهه گزارش‌گیری و نمره‌دهی از ۱۰۰ انجام می‌شود و با توجه به اینکه کارگروه‌هایی با عنوان تنظیم بازار، گندم، آرد و نان، صادرات غیر نفتی، شورای ساماندهی مبادلات بین مرزی و کارگروه اقدام‌ مشترک با ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود، تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند که به عنوان اعضا کارگروه انجام وظیفه کنند تا در نهایت به بهبود فضای کسب و کار، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال کمک کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به برنامه دولت برای نان و آرد ۲ هزار و ۳۵۰ واحد نانوایی در خوزستان به دستگاه کارتخوان هوشمند نصب متصل شده و در آن افراد خریدار تعداد نان را انتخاب و با قیمت مصوب خریداری می‌کنند و از فروش‌ خارج از شبکه آرد جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت در خوزستان، در قالب ۱۰۰ غرفه شامل ۳۰ غرفه مربوط به دستاوردها، طرح‌های خلاق و پژوهشی، گزارش عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی دولت و ۷۰ غرفه نیز شامل عرصه مستقیم محصولات و فروش کالاهای مختلف شرکت‌ها و همچنین تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی در اهواز برپا شده است.

در این نمایشگاه علاوه بر اطلاع رسانی در مورد فعالیت‌ها و اقدامات و عملکرد دستگاه‌های دولتی ،گفت و گوی مستقیم مسوولان با مردم در قالب میز خدمت ، نمایش عرضه محصولات و فروش کالا و برنامه‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های جانبی در طول برگزاری نمایشگاه است.

بر اساس این گزارش این نمایشگاه از ششم تا هشتم شهریور جاری در محل دایمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی خوزستان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ برای بازدید عموم دایر است.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب