جمعه 29 مهر 1401
زمان: 14
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

امام جمعه اهواز: ۲ دهم درصد جمعیت کشور در اغتشاشات اخیر شرکت داشتند

نماینده ولی فقیه در خوزستان امام جمعه اهواز گفت: مجموع جمعیت شرکت کننده در اغتشاشات اخیر کشور حدود ۹۰ هزار نفر بودند که نسبت به جمعیت فعلی کشور ۲ دهم درصد جمعیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر بیان کرد: اشتباه بزرگی است که فکر کنیم این نسل با مکتب و دین مخالف هستند.

وی گفت: پدر و مادر ، معلم،و در دانشگاه استادان بر تربیت جوانان ما بسیار اثرگذار هستند و معلم‌ها در این بین بسیار اثرگذارتر هستند لذا بیشترین توجه به جوانان و نوجوان باید از سوی معلمان باشد. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: رهبر معظم‌ انقلاب همواره توجه خاصی به دانشگاه فرهنگیان داشته است و معلمان باید از این فیلتر عبور کنند و از آموزش های آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: پرورش به معنی واقعی کلمه، در آموزش و پرورش به حاشیه رفته است.

حجت الاسلام موسوی فرد افزود: پدر و مادری که برای تامین نیاز  دانش آموز خود تلاش فراوان می‌کند و از دام خطرناک اعتیاد وحشت دارد، آیا می داند در فضای مجازی سلامت روان آنها در خطر است؟

وی گفت: فضای مجازی آن چنان گسترش یافته که ساعت ها فرزندان خانواده ها را درگیر کرده و سلامت روح و روان آنها در خطر است،فضای مجازی منافع زیادی هم دارد و می توان از خوبی‌های این فضا استفاده کرد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: معلم ها و اساتید باید نسبت به رفتارهای نابهنجار جوانان و نوجوانان بسیار حساس باشند. 

وی در ادامه با بیان اینکه غرب ایران را یک تهدید جدی برای خود می داند افزود: پیوندی که بین ایران و روسیه و چین وجود دارد باعث احساس خطر برای مستکبران دنیا شده است.

امام جمعه اهواز بیان کرد: یکی از مهمترین ابعاد تقابل بین ایران و آمریکا در ۴۳ سال گذشته و همه کشورهایی که در کنارش قرار گرفتند جنگ سخت اراده ها است اینکه اراده کدام کشور غالب می شود، آن چیزی که راهگشاست در شرایط امروز جنگ نرم است.

وی گفت: برای موفق شدن در جنگ نرم باید ماهیت جنگ نرم به ویژه از سوی جوانان و معلمان شناخته شود؛ شناخت نقشه دشمن در عرصه جنگ نرم، شناسایی کنشگران جنگ نرم در جبهه حق و راه های مقابله با جنگ نرم از الزامات پیروزی در این جنگ است.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه جنگ نرم بسیار مشکل تر از جنگ سخت است ادامه داد: در جنگ نرم جسم ها و بدن ها سالم می ماند اما روح دچار مشکل می شود؛ امروز هزاران توپخانه دروغ پردازی دشمن به سمت ایران گلوله شلیک می کنند؛ در فضای مجازی باید مواظب توپخانه های دشمنان باشیم.

وی گفت:آمارها و اطلاعات دروغ از ایران مدام از سوی این کشورها در فضای مجازی بیان می شود؛ در چند روز گذشته موفقیت‌های انقلاب اسلامی را کتمان می کنند و بیش از ۱۷ هزار دروغ به خورد مردم ایران دادند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه  دشمنان به دنبال بزرگنمایی هستند افزود: ۹۵ درصد اغتشاشگران مجرد بودند و ۸۵ درصد مطلقه، ۵۰ درصد سابقه اعتیاد به الکل داشتند و انگیزه ۶۵ درصد آنها هیجانی بود، ۲۵ درصد به دلیل فقر و تنها ۱۰ درصد در مخالفت با حجاب آمده بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: در غرب با هر گونه اعتراضی برخوردهای بسیار بدی می کنند این در حالی است که در ایران همواره سعی شده برخورد مناسبی صورت گیرد. در فتنه سال ۸۸، بدخواهان و اغتشاش گران هشت ماه کشور را دچار مشکل کردند اما با مسببان آن بهترین رفتار صورت گرفت.

منبع:ابرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب