چهار شنبه 11 آبان 1401
زمان: 9
دسته: سلامت
لینک کوتاه

توصیه‌هایی برای مواجهه با حمله‌های تنفسی اولین بارندگی خوزستان

یک فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی با تاکید بر لزوم پیشگیری از بروز حملات تنفسی در پی نخستین بارندگی پاییزی، گفت: افراد دارای سابقه آسم و حملات تنفسی در زمان وقوع باران حتما در و پنجره‌ها را ببندند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، دکتر حانیه راجی ، با اشاره به پیش‌بینی وقوع نخستین بارندگی پاییزی و احتمال بروز حملات تنفسی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده این حملات تنفسی و تنگی تنفس، در پی حمله آسم رخ می‌دهد و این عارضه بیشتر در افراد دارای بیماری زمینه‌ای آسم، زمینه خانوادگی ابتلا به آسم یا دارای سابقه رینیت آلرژیک بروز پیدا می کند.

وی افزود: این حملات تنفسی و تنگی نفس بیشتر افرادی که تحت درمان کافی و مناسب قرار نگرفته‌اند یا داروی خود را قطع کرده‌اند را درگیر می‌کند.

این فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی با بیان اینکه چنین پدیده‌ای در کشورهای اروپایی و کشورهای اطراف ایران نیز رخ داده است، گفت: عنوان دقیق این عارضه "آسم ناشی از طوفان و رعد و برق" است. در کل دنیا این پدیده ناشی از گرده و پولن گیاهان و در فصل پاییز رخ می‌دهد. از طرف دیگر، با آغاز پاییز مشکلات تنفسی بروز پیدا می‌کنند که این مشکلات یا منشاء گیاهی دارند یا به دلیل عفونت‌های ویروسی بروز پیدا می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تاثیر درخت کنوکارپوس در بروز حملات تنفسی، بیان کرد: با این وجود تاکنون نتوانسته‌ایم اثبات کنیم پولن کدام گیاه موجب بروز این عارضه می‌شود اما یکی از عوامل این حملات، کنوکارپوس است. تنها پولن برخی گیاهان در برخی فصول با یک دستگاه در سطح دانشگاه بررسی شده و تحقیق جامع و کاملی در این زمینه انجام نشده است.

راجی عنوان کرد: عامل این حملات گیاهی است و درخت کنوکارپوس یکی از متهمان اصلی این اتفاق است.

این فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی با اشاره به چگونگی پیشگیری از حملات تنفسی گفت: توصیه می‌شود افرادی که سابقه حمله تنفسی دارند یا رینیت آلرژیک دارند، قبل از وقوع باران حتما بیماری خود را درمان کنند.

وی بیان کرد: بر اساس تجربه این چند سال، بسیاری از افرادی که بیماری زمینه‌ای خود را درمان کرده‌اند در پاییز دچار حمله تنفسی نشده‌اند.

راجی افزود: افراد دارای سابقه آسم و حملات تنفسی در زمان وقوع باران حتما در و پنجره‌ها را ببندند و تا حد امکان مردم از منزل خارج نشوند.

منبع:ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب