شنبه 26 آذر 1401
زمان: 11
دسته: صنعت
لینک کوتاه

۱۷۰۰ روستا در استان خوزستان از نعمت آب برخوردار شدند

استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان در چارچوب مصوبات دولت طی یکسال گذشته تنش آبی نداشته است و معضل تنش آبی که استان در سالیان متمادی با آن رو به رو بود را برطرف کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، خلیلیان در  آیین افتتاح و بهره‌برداری‌ فاز نخست پروژه آبرسانی بخش سویسه برگزار شد اظهار داشت: در ادامه نهضت تامین آب آشامیدنی پایدار و مطمئن برای روستاهای استان خوزستان به دستور‌ رئیس جمهور و‌ در چارچوب مصوبات دولت از سال گذشته تاکنون 1 هزار و 700 روستا در استان آبدار شدند که 950 روستا از این آمار دارای آب جدید شدند.

خلیلیان با اشاره به پروژه آبرسانی بخش سویسه افزود: در فاز نخست این طرح 12 روستا دارای آب آشامیدنی پایدار شدند و در صورت تکمیل مرحله بعدی این طرح 7 روستای دیگر دارای آب پایدارمی‌شوند.

وی تصریح کرد: استان خوزستان در چارچوب مصوبات دولت طی یکسال گذشته تنش آبی نداشته است و معضل تنش آبی که استان در سالیان متمادی با آن مواجه بود را برطرف کردیم.

استاندار خوزستان درخصوص پروژه فاضلاب شهرهای استان از جمله اهواز و کارون افزود: در‌ راستای برطرف‌کردن مشکلات فاضلابی که هرساله با آن مواجه بودیم؛ یک طرح اضطراری در اهواز اجرا شد در این طرح 154 نقطه را که دارای مشکلات عدیده‌ای بودند؛ شناسایی شدند و 80 درصد مشکلات فاضلاب محلات مختلف شهر اهواز برطرف شد.

خلیلیان ادامه داد: پروژه‌ فاضلاب شهر اهواز پس از 30 سال تا پایان سال 1402 تکمیل خواهد شد؛ در حال حاضر نیز مرحله میانی آن با موفقیت انجام شده است و افزون بر بخش اضطراری، بخش دیگری از این پروژه در ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: اجرای کامل پروژه فاضلاب اهواز و کارون سبب خواهد شد که از 24 نقطه فاضلابی که وارد رودخانه کارون می‌شد 19 نقطه مسدود شود؛ بنابراین می‌توان این طرح را پروژه زیست محیطی برای نجات کارون دانست.

استاندار خوزستان با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه‌ شرق کارون در دولت گذشته اظهار داشت: این تصفیه‌خانه‌ در دولت گذشته افتتاح شده بود اما نقاط اتصالی آن برای ورود فاضلاب در دولت سیزدهم تکمیل شد و تصفیه فاضلاب شرق اهواز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خلیلیان بیان داشت: مراحل پیشرفت تصفیه فاضلاب غرب کارون در شهر اهواز در حال انجام است و تا پایان سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. وی عنوان داشت: فاضلاب شهر اهواز که پیش از این در سطح محلات مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده بود، جمع آوری شد و اکنون محلات مشکلی ندارند؛ افزون بر آن پساپ حاصل از فاضلاب‌های غرب و شرق در اختیار صنایع و توسعه بخش کشاورزی قرار خواهد گرفت و بخش دیگر آن به محیط زیست وارد خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به وجود 6 تصفیه‌خانه‌ فاضلاب در سطح استان تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری از تصفیه‌خانه‌ شادگان از ورود فاضلاب به تالاب جلوگیری شد؛ همچنین تصفیه‌خانه‌های دیگر در 5 شهرستان آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اهواز و بندر امام وجود دارند که به تدریج تا پایان امسال و سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

خلیلیان به افتتاح ابرپروژه غدیر اشاره کرد و افزود: در سطح استان برای تامین آب شرب پایدار 6 طرح اصلی داریم که مهم‌ترین آن‌ها ابرپروژه غدیر است و با اجرای این طرح معضل آب آشامیدنی 50 درصد جمعیت استان برطرف شد؛ همچنین شهرهای میانی، غربی و جنوبی استان به همراه روستاهای آن‌ها دارای آب باکیفیت و پایدار شدند؛ 5 طرح دیگر در استان وجود دارد که سایر شهرستان‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند و در حال تکمیل هستند تا به محض اتمام آن مردم از آب آشامیدنی کامل در تمام استان برخوردار شوند.

لازم به ذکر است پروژه آبرسانی بخش سویسه 12 روستای مسیر سویسه را به جمعیت 1 هزار و 500 نفر هدف قرار داده است و جمعیت افق آن به 2 هزار و 500 نفر می‌رسد.این طرح با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به انجام رسیده ا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب