شنبه 24 دی 1401
زمان: 15
دسته: اخبار صنعت
لینک کوتاه

انعقاد شش تفاهم‌نامه فولاد خوزستان در زمینه بومی‌سازی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فولاد ایران

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با تقدیر از تامین‌کنندگان شرکت‌های فولادی و انعقاد شش تفاهم‌نامه فولاد خوزستان در زمینه بومی‌سازی به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه الاع رسانی هشت امروز به نقل از خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان، ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ و در آخرین روز جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، مراسم اختتامیه در سالن همایش‌های هتل المپیک و با حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیران شرکت‌های فولادی، معدنی‌ و دانش‌بنیان برگزار شد.
 
در مراسم اختتامیه دکتر صادقی نیارکی عضو هیات عامل ایدرو با تقدیر از توجه ویژه فولادسازان به مقوله‌ی بومی‌سازی، اظهار داشت: فولاد یکی از پیشران‌های اقتصادی کشور است. ارزبری صنعت فولاد کشور با پویش‌های بومی‌سازی و حمایت از ساخت داخل به نصف رسید. این جشنواره زمینه مناسبی  برای رسیدگی بیشتر به مناطق کمتر برخوردار است.
 
در ادامه فولاد خوزستان در زمینه بومی‌سازی و حمایت از تولید داخل، شش تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی به امضا رساند.
 
خرید فروسیلیکو‌منگنز با شرکت پانیا پرتو کهربا به ارزش ۲۵ میلیون یورو، همکارهای فنی، پژوهشی و بومی‌سازی در صنعت فولاد با پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با صرفه‌جویی ۵۰ میلیارد ریال، بومی‌سازی سروو‌فن گندله‌سازی با شرکت پیمان‌پرس با صرفه‌جویی ۳۰ میلیارد ریال، بومی‌سازی بازوهای مسی فازهای کوره قوس الکتریکی با شرکت غرب‌فلز با صرفه‌جویی ۳۸۵ هزار یورو، بومی‌سازی نازل‌های غوطه‌ور تاندیش اسلب فولادسازی با شرکت دیرگداز ویژه زاگرس با صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیارد ریال و ساخت لنس‌باکس مسی اکسیژن و کُک دیواره کوره قوس الکتریکی با شرکت تجهیز ایرسا به ارزش ۸۰ میلیارد ریال، تفاهم‌نامه‌هایی بودند که به امضا رسیدند.
 
در ادامه مراسم از تامین‌کنندگان برتر شرکت‌های فولادی و معدنی با اهدای لوح تقدیر در چهار بخش مواد اولیه و مصرفی، قطعات و تجهیزات، تحقیق، توسعه و تکنولوژی و اولین تامین‌کنندگان، سازندگان و دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ تقدیر شد. دیرگدازه‌های ویژه زاگرس، فولادپایا، بی‌نظیران، فناوری و پژوهش سهند، فولاد و آهن خاورمیانه و آتی‌اندیشان بصیر شرکت‌هایی بودند که از سوی فولاد خوزستان تقدیر شدند.
 
گفتنی است، چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی‌سازی از ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ به مدت سه روز در هتل المپیک تهران برگزار شد.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب