یک شنبه 25 دی 1401
زمان: 15
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

نماینده اهواز خبر داد

مهلت سنددارکردن منازل مناطق حاشیه‌ای اهواز تا پایان سال

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث سند دار کردن زمین‌ها در سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: براساس ظرفیت‌های قانونی ایجادشده ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار اهواز تا پایان سال مهلت دارند نسبت به سنددار کردن سکونتگاه‌های خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز به نقل از ایسنا مجتبی یوسفی اظهار کرد: باید به منازلی که در سکونتگاه‌های غیر رسمی و پهنه‌های خطر مثل منبع آب، حصیر آباد، ملاشیه، عین دو، کوی رمضان و کوی سیاحی قرار دارند توجه جدی و مشکلات مردم در این مناطق حل شود زیرا افرادی که در این خانه‌ها زندگی می‌کنند مردم ما هستند و باید فارغ از شعار برای آن‌ها کار کنیم.

وی در خصوص بحث سند دار کردن زمین‌ها در این سکونتگاه‌های غیررسمی افزود: بسیاری از این منازل و سکونتگاه‌ها در پهنه خطر قرار ندارند اما مشکل سند دارند که باید این مشکل حل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شواری اسلامی گفت: برای زمین‌هایی که دولتی هستند و صاحب شخصی ندارند براساس بند "ک" تبصره ۱۱ پیشنهاداتی ارائه شده تا ساکنان خانه‌هایی که در این مناطق زندگی می‌کنند و به هر دلیلی خانه‌هایشان سند ندارد، نسبت به سند دار کردن سکونتگاه خود اقدام کنند.

یوسفی عنوان کرد: این کار براساس ظرفیت‌هایی که در قانون وجود داشته اجرایی خواهد شد و مردم فقط تا پایان امسال فرصت دارند از این ظرفیت قانونی برای سنددار کردن خانه‌های خود در مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مناطقی مثل ملاشیه، زرگان، حصیر آباد، منبع آب، عین دو، عامری و... زمین‌ها اموال دولت هستند و به هر نحوی که بوده در طول سالیان مردم در این اراضی ساکن شده‌اند و با توجه به آیین نامه‌ای که در این خصوص از سوی دولت آماده شده مردم می‌توانند سکونتگاه‌های خود را سنددار کنند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم ساکنان این مناطق هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند زیرا فرصت در نظر گرفته شده برای این کار تا پایان سال است و نگران هستیم که فرصت تمام شود و مشکل سند دار شدن خانه‌های مردم مناطق حاشیه‌ای اهواز حل نشود.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد دهنده این طرح کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده و امیدواریم این اقدام مشکل سند سکونتگاه‌های مردم در مناطق کمتربرخوردار را حل کند.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب