دوشنبه 08 اسفند 1401
زمان: 13
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

سردار سلیمانی: راهیان نور تکیه گاه‌های فرهنگی نسل جوان کشور است

رییس سازمان بسیج مستضعفین، اردوهای راهیان نور را یکی از الگوهای گردشگری اسلامی دانست و گفت: نسل جوان نیاز به ارائه‌های فرهنگی، پشتوانه فکری دارد که راهیان نور یکی از تکیه گاه‌های فرهنگی در این حوزه است.

به گزارش هشت امروز ، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در نشست قرارگاه مرکزی راهیان در اردوگاه شهیده فرهانیان آبادان افزود: همه ساله شاهد رشد کمی و کیفی برگزاری اردوهای راهیان نور در سراسر کشور هستیم و در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده‌اند "راهیان نور فناوری استخراج گنجینه دفاع مقدس است"، تقویت حرکت اردوهای راهیان نور همواره توسط بسیج ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تقویت بیش از پیش اردوهای راهیان نور جزو اولویت‌های بسیج محسوب می‌شود افزود: زیرساخت‌های گسترده‌ای در استان‌های میزبان کاروان راهیان نور ایجاد شده است ضمن اینکه تجربیات خوبی از سال‌های قبل وجود دارد که باید از آنها در راستای فرهنگ‌سازی استفاده شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کاهش سفر راهیان نور به دلیل فراگیری بیماری کرونا در سال های اخیر گفت: امسال این کاروان ها با جدیت بیشتری فعالیت دارند و قطعا در آینده نیز این سفرها با بهبود زیرساخت ها برای حضور هموطنان در مناطق جنگی و یادمان های دوران دفاع مقدس خواهد بود.

حضور ۳۰۰ هزار نفر در اردوهای راهیان نور

وی گفت: نسل جوان نیاز به ارائه‌های فرهنگی، پشتوانه فکری دارد که راهیان نور یکی از تکیه گاه‌های فرهنگی در این حوزه است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در اردوهای راهیان نور شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی این تعداد به ۴۰۰ هزار نفر برسد که استقبال بسیار خوبی از سوی مردم برای شرکت در اردوهای راهیان نور محسوب می‌شود.

وی بر مردمی سازی حرکت کاروان‌های راهیان نور تاکیدکرد و گفت: همانطور که حرکت کاروان‌های مردمی و خانوادگی در سال‌های گذشته ایجاد شد، امیدواریم در طول سال بتوانیم بخشی از برنامه را به صورت مردم‌پایه اجرا کنیم.

سرتیپ پاسدار سلیمانی افزود:اردوهای راهیان نور، استان‌های متعددی شامل خوزستان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و استان‌های ساحلی بوشهر و هرمزگان را دربر می‌گیرد که از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند.

رییس سازمان بسیج یادآورشد: باتوجه به اینکه زیرساخت‌‍های مورد نیاز برای عملکرد بهتر کاروان های راهیان نور به زیرساخت های مطلوب‌تری نیاز دارد؛ امیدواریم با درایت فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت مسئولان استان‌ها، تصمیات خوبی در این راستا اخذ شود.

همایش قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با حضور فرمانده کل سپاس پاسداران، استانداران سراسر کشور و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در اردوگاه شهیده مریم فرهانیان آبادان حال برگزاری است.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب