دوشنبه 08 اسفند 1401
زمان: 14
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

استاندار خوزستان: آمادگی کامل برای میزبانی از راهیان نور را داریم

استاندار خوزستان گفت: این استان آمادگی کامل برای میزبانی از کاروان راهیان نور در ۱۴ یادمان هشت سال دفاع مقدس را دارد.

به گزارش هشت امروز، علی اکبر حسینی محراب دوشنبه در نشست قرارگاه مرزی راهیان نور، با بیان اینکه راهیان نور یک تطبیق خوب برای جبهه حق و باطل است، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان از حرکت کاروان‌های راهیان نور پشتیانی کامل را در دستور کار دارند و سعی بر این است که فضای آرامی برای زائران این سرزمین ایجاد کنند.

وی کاروان‌های راهیان نور را حرکتی در راستای اهداف انقلاب اسلامی که در خارج از مرزهای کشور نیز مورد توجه قرار گرفته دانست و افزود: در سال‌های گذشته از دستگاه‌های مختلف در استان برای کمک به حرکت راهیان نور کمک گرفته شده است و وظیفه خود می‌دانیم که هر کاری از دستمان برای راهیان نور بر می‌آید انجام دهیم.

حسینی محراب بیان کرد: چهار بانده شدن محور اهواز به خرمشهر در دستور کار قرار دارد اما نیاز به پیگیری برای تحقق بودجه آن است زیرا این محور، یک مسیر اصلی برای دسترسی به شلمچه است و محل تردد کاروان‌های راهیان نور در طول سالیان گذشته بوده است.

وی گفت: همچنین جاده عبدالخان نیز از همین قبیل پروژه‌هاست که بیش از ۸۵ کیلومتر مسیر راه کوتاه‌تر خواهد کرد.

استاندار خوزستان افزود: جاده‌های شهر شوش به مناطق مرزی نیز که استان خوزستان و ایلام را به هم متصل کرده و محل تردد راهیان نور است، از این جمله مسیرها بحساب می‌آید که اجرایی شدن کامل پروژه به توجه بیشتر دستگاه های مربوطه نیاز دارد.

وی بیان کرد: در بخش ایجادی و سلبی امنیت، شوراهای تامین در شهرستان‌ها جلساتی را به صورت مرتب برگزار می‌کنند که تقریبا نگرانی‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و می توان گفت؛ حضور راهیان نور، امنیت مضاعفی برای استان درپی دارد.

حسینی محراب بیان‌کرد: سعی در استان و استان‌های درگیر با موضوع راهیان نور این است که یادمان‌های دفاع مقدس صاحب ردیف بودجه‌ای در بودجه عمومی کشور شود چرا که این اماکن نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و برخی هم فاقد زیرساخت مناسب هستند، این در حالی‌ است بنگاه های اقتصادی موجود در استان نیز می‌توانند در این مورد، یاری رسان ما در حفظ و صیانت از حرکت عظیم راهیان نور باشند.

حضور بیش از ۱۵۸ هزار نفر در یادمان های دوران دفاع مقدس خوزستان

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان هم با بیان اینکه ۱۴ یادمان در استان خوزستان پذیرای زائران سرزمین نور هستند گفت: در کل سال در استان خوزستان شاهد حضور راهیان نور هستیم و به همین دلیل باید همیشه مکان‌ها و مسیرهای منتهی به یادمان‌ها برای حضور زائران مهیا باشد.
سردار پاسدار حسن شاهوارپور باتاکید بر فضاسازی و بازسازی یادمان‌ها، روایت‌گری و ارائه خدمات مطلوب به زائران افزود: امسال یادمان‌های دوران دفاع مقدس در استان خوزستان شاهد حضور ۱۵۸ هزار و ۷۰۶ زائر بوده است.

همایش قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، استانداران سراسر کشور و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در اردوگاه شهیده مریم فرهانیان آبادان حال برگزاری است.

منبع:ایرنا


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب