چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402
زمان: 10
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

فرمانده سپاه خوزستان: حجاب وصیت همه شهدا به بانوان است

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان حجاب را وصیت همه شهدا به دختران و بانوان ایران اسلامی دانست و گفت: پیام شهدا به ما ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه دشمن در جنگ نرم و فرهنگی است.

به گزارش هشت امروز به نقل از ایرنا سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز سه شنبه در آیین تشییع پیکرهای ۲ شهید تازه تفحص شده دزفول در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز همه مدیون شهدا هستیم، ادامه داد: ما در جنگ سخت هشت ساله پیروز شدیم و پیام شهدا امروز این است که در جبهه نرم فرهنگی نیز باید به پیروزی برسیم.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه غفلت از جنگ فرهنگی دشمن موجب ریزش صف به صف جوان و نوجوان کشور می شود، گفت: چون دشمنان این کشور از جنگ سخت با ایران اسلامی ناامید شدند در جنگ نرم با تمام توان به میدان آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا مایه افتخار و سربلندی کشور هستند، افزود: دشمنان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی ناجوانمردانه به شهر و دیار ایران اسلامی حمله کردند و شعارشان این بود که آمده‌ایم تا بمانیم.
سردار شاهوارپور بیان کرد: دشمن بعثی و ناجوانمرد صدامی روزها و شب های طولانی مردم این دیار را زیر گلوله باران خود قرار داد تا مقاومت مردم را بشکند و آنها را تسلیم کند ولی این محاسبه غلط بود.
وی ادامه داد: غرش هواپیماهای دشمن زندگی و آسایش را از مردم دزفول قهرمان گرفته بود و آن روز ده‌ها و صدها جوان و نوجوان این مرز و بوم لباس رزم پوشیدند و به فرمان امام راحل(ره) وارد میدان شدند.
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه جوانان زیادی از ایران اسلامی و شهرهای مقاوم این دیار به مسلخ گاه عاشقی رفتند، گفت: عزت و شرف امروز مرهون شهدای عزیزی است که جان خود را فدای آرامش و امنیت کشور کردند.
وی ادامه داد: در دوران بی کسی و بی چیزی که چیزی جز اعتقادات و پیر و مرادمان نداشتیم جوانان این کشور با اعتقاد به باورهای خود به صف های مستحکم و تا دندان مسلح دشمن هجوم بردند و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم را شکست دادند.
سردار شاهوارپور بیان کرد: مردم ایران پشت سر امام راحل(ره) به ایستادگی پرداختند و ایثارگرانه برای دفاع از ناموس بانوان کشور جانفشانی کردند.
وی انتظار مادران و پدران شهدای جاویدالاثر را صبری بزرگ و اعجاب انگیز دانست و افزود: مادران و پدران بسیاری چشم به انتظار بازگشت پیکر فرزند شهیدشان از این دیار رفتند.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان کشور جاری و ساری است، گفت: امروز مردم دلاور خوزستان و دیار مقاومت دزفول بار دیگر به استقبال ۲ قهرمان جوانمرد و شهید والامقام شهیدان کایدخوره و قاطبه باف آمدند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدا ثابت کنند.

 

به گزارش ایرنا، پیکرهای مطهر شهیدان سید منصور قاطمه باف و احمد کایدخورده از شهدای دفاع مقدس شهرستان دزفول پس از ۴۲ سال شناسایی و به خاک مقدس ایران اسلامی بازگردانده شدند.

شهید سید منصور قاطمه‌باف متولد ۱۰ دی ۱۳۴۱ در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۳۶۱ و در سن ۲۰ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی در جبهه جنگل عَمقر، تنگه زلیجان، شمال غربی نوار مرزی استان خوزستان به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید احمد کایدخورده نیز متولد ۱۵ مرداد ۱۳۴۴ در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۳۶۱ در سن ۱۷ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی جبهه پاسگاه صَفریه نوار مرزی خوزستان به درجه رفیع شهادت رسید.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در پی شناسایی پیکر ۲ شهید دوران دفاع مقدس دزفول با صدور پیامی یاد و نام آنها را گرامی داشت. معاون اول رییس جمهور در پیام خود آورده است: بازگشت پیکر پاک شهیدان سید منصور قاطمه‌باف و شهید احمد کایدخورده از شهدای دوران دفاع مقدس پس از ۴۲ سال بار دیگر فضای ایران اسلامی و خصوصا استان خوزستان را عطرآگین ساخت و خاطره رشادت های دلیرمردان جبهه های نبرد حق علیه باطل را در اذهان همه ما زنده کرد.

علی اکبر محراب استاندار خوزستان نیز با صدور پیامی ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای تازه تفحص شده و خانواده صبور آنها آورده است: خبر شناسایی و بازگشت پیکر پاک ۲ شهید والامقام دوران دفاع مقدس شهیدان سید منصور قاطمه باف و احمد کاید خورده بار دیگر شمیم شهادت، حماسه، ایثار و جانفشانی قهرمانان عزیز این مرز و بوم را در دل و جان مردم شریف خوزستان، خاصه مردم شهیدپرور و مقاوم دزفول عطرآگین نموده است.

همچنین مراسم وداع با شهیدان قاطمه‌باف و کاید خورده دوشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد.

مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم کردند که از این تعداد شهید پیکر مطهر بیش از ۱۰۰ شهید هنوز شناسایی نشده است.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب