دوشنبه 01 خرداد 1402
زمان: 21
دسته: صنعت
لینک کوتاه

حضور فعال شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ صباانرژی در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی

شرکت پتروشیمی جم، صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان، لوله سازی اهواز ، فولاد اکسین و چند شرکت دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ صباانرژی، از جمله شرکت‌هایی بودند که در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی حضوری فعال داشتند.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت پتروشیمی جم در دومین روز نمایشگاه میزبان سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی و دکتر زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی بود.
 
 
دکتر مرتضوی در بازدید از این غرفه گفت: «شرکت پتروشیمی جم به ظرفیت تولید بسیار مناسبی رسیده و صادرات بالغ بر 450 میلیون دلاری دارد که قابل تقدیر و تشکر است.»
 
 
وی همچنین افزود: «تکمیل زنجیره ارزش از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم توسعه‌ای پتروشیمی جم است.»
 
 
وزیر کار سپس در جمع خبرنگاران در غرفه شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان، اظهار داشت: «صندوق بازنشستگی بخشی از منابعی که به عنوان امانت در اختیار دارد را برای نسل‌های آینده در حوزه نفت و گاز و مخصوصا پتروشیمی سرمایه‌گذاری کرده است.»
 
 
دکتر مرتضوی با بیان اینکه در این حوزه حدود 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد این سرمایه‌گذاری اندوخته مناسبی برای بازنشستگان عزیز کشوری و آینده کشور ایجاد کند.
 
 
در ادامه حضور این هیئت در غرفه فولاد اکسین، تفاهمنامه‌ای به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید 500 هزار تن ورق فولادی میان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و شرکت فولاد اکسین خوزستان به امضا رسید.
 
 
دکتر ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی در حاشیه آیین امضای این تفاهمنامه، اظهار داشت: «طرح‌های تحولی جدیدی را در حوزه فولاد شروع کرده‌ایم که دو طرح بزرگ آن در سال 1402 در فولاد اکسین آغاز شده است.»
 
 
در پایان دکتر زمانپور مدیر عامل هلدینگ صباانرژی که پیشتر در سفر خود به خوزستان، «سال طلایی» را برای اکسین پیش بینی کرده بود؛ گفت شرکت فولاد اکسین خوزستان یکی از شرکتهای خوب و بسیار پرظرفیت ما است.
 
 
دکتر زمان‌پور ابراز امیدواری کرد با انعقاد قراردادهای جدید و تعیین بازارهای هدف در خارج از کشور، به سودآوری حداکثری در اکسین برسیم.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب