دوشنبه 25 دی 1402
زمان: 19
دسته: صنعت
لینک کوتاه

قراداد ساخت و پوشش لوله ۴۲ خط انتقال نفت صادراتی اهواز - گوره منعقد شد

شرکت لوله سازی اهواز در دومین روز از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، قرارداد ساخت لوله ۴۲ خط انتقال نفت اهواز - گوره را منعقد کرد.

در دومین روز از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرارداد خرید ۲ قلم لوله‌های جریانی ۴۲ اینچ از شرکت لوله سازی اهواز را با این شرکت به امضا رساند.

ارزش این قرارداد که به امضای هوشنگ احمدی مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز و علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به امضا رسید، ۳.۷ همت است.

این لوله‌ها قرار است در خط انتقال صادراتی اهواز- گوره با تکیه بر توان داخلی و بومی سازی ۱۰۰ درصدی مورد استفاده قرار گیرند.

امضای این قرارداد در راستای پویایی و شکوفایی صنایع استان خوزستان و استفاده از توان داخلی و بومی سازی قطعات به امضا رسیده است.

به گفته مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی واگذاری طرح خط لوله اهواز - گوره موجب می‌شود شرکت لوله‌سازی اهواز از زیان‌دهی خارج شود و به سوددهی می‌رسد.

شرکت لوله‌سازی اهواز با ظرفیت تولید سالانه ۷۹۰ هزار تن انواع لوله‌های فولادی و چهار میلیون مترمربع پوشش (لوله) از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های لوله در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

 

یادمان شهدای غزه از نگاهِ صنعت لوله سازی اهواز

همچنین یکی دیگر از اقدامات شرکت لوله سازی اهواز در جریان برگزاری نمایشگاه نفت، برپایی یادمان شهدای غزه با رویکردی هنری است.

در این اثر هنری، از نشانه‌های زیتون که نماد صلح و آزادیِ فلسطین است، نمادی از اسارت مردمِ غزه و ... به صورت هنری در یکی از لوله‌های اسپیرالِ این شرکت هنرنمایی شد. 

گفتنی است، یکی از دغدغه‌های جامعه‌ فرهنگی و هنریِ استان خوزستان، تلفیق و همراهیِ صنعت در کنارِ هنر است. 

یادآور می‌شود، لوله‌ی اسپیرال یکی از روش‌های تولیدِ لوله‌ی انتقال آب است که در کارخانه‌ی اسپیرالِ شرکت لوله‌سازی اهواز تولید می‌شود. این کارخانه پس از چهار و نیم سال احیا و وارد مدار تولید شد.

 

منبع: ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب