دوشنبه 16 بهمن 1402
زمان: 6
دسته: صنعت
لینک کوتاه

بازدید هیات کوبایی از دستاوردهای صنعت نیشکر ایران

هیاتی از متخصصان صنعت نیشکر کوبا به‌ منظور آشنایی با دستاوردهای صنعت نیشکر و استفاده از تجربیات ایران، از دستاوردهای صنعت نیشکر این کشور بازدید کردند.

هیات کوبایی با حضور در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی و شرکت خمیرمایه و الکل رازی با روند برداشت مکانیزه نیشکر، فرآیند تولید شکر سفید، شکر دارویی و شکرهای طعم‌دار، سامانه‌های آبیاری، تولید الکل و خمیرمایه آشنا شدند. همچنین، تبادل نظر و گفتگوهای تخصصی بین متخصصان ایرانی و کوبایی در زمینه‌های مختلف کشت، داشت، برداشت و فرآوری نیشکر و تولید محصولات جانبی انجام شد.

هدف از این بازدید، استفاده از تجربیات و دانش فنی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در زمینه صنعت نیشکر برای ارتقا و توسعه صنعت نیشکر کوبا عنوان شده است.

در این بازدیدها، دستاوردهای صنعت نیشکر مورد توجه متخصصان صنعت نیشکر کوبا قرار گرفت. “فرانسیسکو لیئو” رئیس هیات کوبایی با ابراز شگفتی از این دستاوردها اظهار داشت: ایران در زمینه صنعت نیشکر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و ما از تجربیات و دانش فنی متخصصان ایرانی برای توسعه صنعت نیشکر کوبا استفاده خواهیم کرد.

مدیران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در این بازدیدها ضمن تشریح فعالیت‌ها و محصولات تولیدی، از آمادگی این شرکت برای اشتراک دستاوردها و انتقال دانش فنی به کشور کوبا خبر دادند.

براساس این گزارش، ایران و کوبا در زمینه صنایع سبک، بیوفناوری، حمل و نقل ریلی، محصولات فناوری سطح بالا و کشاورزی با یکدیگر همکاری‌های مشترک دارند؛ همکاری ۲ کشور در زمینه صنایع نیشکر نیز فصلی نو در روابط فی مابین و توسعه صنعت نیشکر خواهد گشود.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب