دوشنبه 23 بهمن 1402
زمان: 4
دسته: صنعت
لینک کوتاه

در طول سال جاری؛

یک هزار و ۱۷۳ قطعه مورد نیاز صنعت نفت در شرکت نفت و گاز آغاجاری بومی‌سازی شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در سال جاری یک هزار و ۱۷۳ قطعه مورد نیاز صنعت نفت و گاز در واحدهای مختلف این مجموعه صنعتی بومی‌سازی شده است.

جواد تقی‌زاده در نشست با رسانه های استان خوزستان در محل شرکت نفت و گاز آغاجاری در شهرستان امیدیه اظهارکرد: ابتدا جا دارد یاد و خاطره “امیر محمد انصاری” دانش آموز ۱۶ ساله اهل امیدیه که برای نجات ۲ خواهر و مادرش به دل آتش زد و جان خود را فدا کرد را گرامی بداریم ؛ این ایثارگری نشان داد که همچنان مسیر شهدایی نظیر بهنام محمدی و حسین فهمیده ادامه دارد و رویش های انقلاب، جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اقدامات مهم این شرکت در سال جاری افزود: شرکت نفت و گاز آغاجاری یکی از شرکت های پرظرفیت و با اهمیت در حوزه نفتی است که از نظر نیروی انسانی در وزارت نفت و شرکت ملی نفت بی نظیر است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: در سال جای کارهای ماندگاری در این شرکت جهت افزایش و پایداری تولید انجام شده که یکی از اقدامات اساسی، اصلاحاتی بود که روی ۶ حلقه چاه انجام و روزانه پنج هزار بشکه به ظرفیت تولید اضافه کرد.

وی تصریح کرد: همچنین ایمن سازی و تعویض شیرآلات تاج سه حلقه چاه و صرفه جویی یک همت در هدر رفت تولید، یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی این شرکت در سال جاری بود.

تقی‌زاده بیان کرد: تاب‌آوری میدان های های پرنج و پارسی و افزایش تولید به ۶ هزار بشکه نیز یکی از اقدامات موثری در افزایش تولید این شرکت طی سال جاری است.
احیاء ۲ حلقه چاه با استفاده با کمک فناوری های روز

وی یادآور شد: این شرکت با استفاده از تکنولوژی مدرن ۲ حلقه چاه را به سرویس بازگرداند که روزانه چهار هزار بشکه به تولید این شرکت اضافه کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: تاکنون ۷۲ عملیات توسط، دستگاه لوله مغزی سیار در این شرکت انجام شد که در ۲۲ حلقه چاه انجام و ۲۳ هزار بشکه نیز در پی این اقدامات به تولید اضافه شد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ، با توجه به اینکه تاسیسات و خطوط لوله عمر بالایی داشتند، با اجرای عملیات‌هایی، ۱۹ هزار ۶۳ نقطه ایمن سازی شده است.

تقی زاده از دیگر اقدامات مهم و تأثیرگذار این شرکت را تعمیر مخزن ثقلی مارون ۲ عنوان کرد و افزود: همچنین پایداری برق ۱۴۹ ترانسفورماتور ، تعمیرات اساسی ۱۳۰ قطعه با صرفه جویی بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقداماتی بود که برای افزایش تولید موثر بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: نیروهای این شرکت با از خود گذشتگی با حداقل امکانات کارهای بزرگی انجام داده اند و اجازه ندادند چرخه تولید نفت در این مجموعه کند شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حلقه چاه ۲۰۵ آغاجری مشکل نشت گاز پیدا کرد ادامه داد: اگر از خود گذشتگی نیروهای عملیات نبود حوادث بزرگی رخ داده بود و خسارت سنگینی به مجموعه نفت وارد می شد.

تقی زاده انجام مسئولیت های اجتماعی را یکی از موضوعات پر اهمیت در شرکت نفت و گاز آغاجاری دانست و گفت: حوزه پیرامون این مجموعه هشت شهرستان را پوشش می دهد که تاکنون در زمینه مسئولیت های اجتماعی از قبیل ایمن سازی جاده ها، احداث سالن های ورزشی، تعمیرات مساجد و مدارس حدود ۲۴ طرح را اجرا کرده است.

وی افزود: در بحث پساب کارخانه های نمک زدایی نیز با شرکت های دانش بنیان ارتباط موثری برقرار شده و توانستیم مانع شویم که یک قطره از این پساب دور ریز شود.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری پساب مجموعه های این شرکت با استفاده از فرآیندهای بهره وری در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: احداث یادمان شهید گمنام در بام امیدیه، احداث مجموعه پیست کارتینگ استاندارد کشوری، احداث کارگاه بتن، بازسازی استخر کارگری بعد از ۲۳ سال، احداث خانه بازی کودکان و نهالستان، احداث زمین چمن ساحلی، افتتاح خانه بازی رایانه آقایان، ساختمان زورخانه امیدیه و راه اندازی سالن بیلیارد برای بانوان نیز از دیگر اقداماتی است که در حوزه مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی این شرکت انجام شده است.

وی برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حملات سایبری احتمالی دشمنان و تقویت زیرساخت‌های امنیتی گفت: اگرچه شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی در جهان همواره مورد حمله سایبری دشمنان قرار می‌گیرند اما شرکت نفت و گاز آقاجری با استفاده از تکنولوژی‌های نوین تاکنون هیچ تهدید امنیتی نداشته و در امنیت بالایی مدیریت می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از شرکت های فرعی شرکت ملی مناطق نفتخیز می باشد که از لحاظ قدمت دومین شرکت بعد از نفت و گاز مسجدسلیمان است.

گستره جغرافیایی شرکت آغاجاری در سه استان خوزستان، کهلگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هشت شهرستان است که ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و از نظر تولیدی یک پنجم تولید مناطق نفتخیز جنوب را انجام می دهد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در ساخت قطعات دستگاه های فرآیندی جز شرکت های پیشرو صنعت نفت کشور است.

 

منبع: ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب