دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
زمان: 3
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

معاون عمرانی استانداری خوزستان: شوراها از نگاه بخشی به مسائل پرهیز کنند

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان رسیدگی به تمام‌ مسائل شهر را از وظایف شوراها دانست و گفت: شوراها متعلق به همه مردم بوده و از نگاه بخشی به مسائل پرهیز کنند.

محمد خانچی روز یکشنبه در همایش ملی شوراها که در محل استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به همراهی بسیار خوب دولت سیزدهم با شوراها اظهار کرد: اکنون بهترین زمان برای خدمت به مردم است اگرچه این زمان محدود بوده و در یک سال باقیمانده باید کارهای عقب مانده را جبران و تحول اساسی در سطح منطقه ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: شورای شهر و روستایی موفق است که مسائل و مشکلات منطقه خود را احصا و برای رفع آن راهکاری ارائه دهد نه اینکه صبح تا شب فقط به دنبال شهردار و مسائل داخلی شهرداری باشد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان به استفاده از تجربیات شوراهای شهر دیگر استان ها اشاره کرد و افزود: این اقدام باعث کاهش خطا و سرعت در انجام طرح ها خواهد شد البته حضور برخی از اعضای شورا شهر و دهیاری‌های دیگر استان‌ها نشان می‌دهد که کارهای خوبی هم در استان صورت گرفته است.

خانچی با اشاره به اهمیت انضباط مالی و نیروی انسانی در شهرداری ها و دهیاری‌ها گفت: تزریق بودجه تحت عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری های استان، باعث شد تا اغلب معوقات شهرداری ها پرداخت شود البته ما نباید وابسته به این بودجه شویم زیرا اگر منابع جایگزینی نداشته باشیم در آینده دچار مشکل می شویم.

وی در ادامه به در پیش بودن ایام اربعین اشاره کرد و افزود: ایام اربعین فرصت خوبی برای اجرای برنامه های شهری است به گونه ای که زائران در بدو ورود به استان متوجه تغییرات شوند. همچنین با توجه به نزدیکی دهه کرامت باید اقدامات لازم در خصوص زیباسازی شهر انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در پایان به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: شوراها و شهرداری‌ها نزدیک‌ترین لایه مدیریتی به مردم هستند لذا عملکرد آنها بسیار مهم و نگاه مردم نسبت به مسئولان را تغییر می‌دهد.

بر اساس این گزارش به مناسب گرامیداشت نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها، همایش ملی شوراها در استان خوزستان و شهر اهواز با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، استاندار و نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

 

منبع: ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب