سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
زمان: 5
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

حضور ۱۵ واحد صنعتی خوزستان در نمایشگاه اکسپو

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی استان در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( اکسپو) حضور دارند.

علی مهدی‌پور در گفت و گو با رسانه‌ای در این خصوص بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور همه‌ دستگاه‌های تولیدی و صنعتی که قابلیت‌های لازم برای امور صادراتی و رقابت در عرصه‌های بین اللملی را دارند برگزار شده که می‌تواند توانمندهای تولیدی را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان خوزستان برای امور صادرات افزود: این استان هم اکنون از سهم ۸.۱۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور برخوردار است که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در معادلات صادراتی داشته باشد.

 

مهدی‌پور اضافه کرد: وجود صنایع راهبردی نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و جلگه سرسبز خوزستان با قابلیت‌های امورات دامی و کشاورزی از دیگر توانمندهای خوزستان برای صادرات است.

وی ادامه داد: دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و بین المللی، برخورداری از چندین فرودگاه بین المللی، دسترسی به شبکه راه‌های اصلی و اتصال به راه آهن سراسری و وجود ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله ظرفیت‌های استان خوزستان در حوزه صادرات و تجارت است.

خوزستان دارای ۷۳ شرکت و ناحیه صنعتی و ۲ هزار واحد تولیدی فعال است.

ششمین نمایشگاه اکسپو از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه جاری دایر است.

 

منبع: ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب