یک شنبه 18 شهریور 1403
زمان: 6
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

کشف بیش از ۶۰۰۰ مین و خمپاره جنگی در مسیر طرح ریلی شلمچه_بصره

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: بیش از ۶۰۰۰ انواع مین جنگی و خمپاره در مسیر احداث راه‌آهن شلمچه به بصره کشف شده است.
سید میعاد صالحی در حاشیه بازدید از روند احداث خط ریلی شلمچه- بصره اظهار کرد: احداث این خط ریلی انتظار ۵۰ ساله ۲ کشور است که از دولت سیزدهم احداث این پروژه مهم و برون مرزی آغاز شد.

وی افزود: وجود مین‌های بجا مانده از جنگ تحمیلی از موانع این طرح عمرانی است به گونه‌ای که طی عملیات مین‌روبی در مسیر احداث چهار کیلومتر از این طرح در خاک عراق بیش از ۶ هزار انواع مین جنگی و خمپاره در مسیر طرح کشف شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی اضافه کرد: تا کنون در سه مرحله دپوهای کشف شده منهدم و به تدریج مابقی نیز کشف و منهدم می‌شوند.

صالحی تصریح کرد: بیشتر این مین‌ها در منطقه شلمچه و مربوط به عملیات کربلای پنج است بطوری که پنج لایه مین‌روبی تا عمق ۶ متر به عرض ۵۰ متر و به طول حدود چهار کیلومتر داشتیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به سرعت خوبی که روند اجرای این طرح دارد بتوانیم در آینده نزدیک با حرکت مستقیم قطار تهران_کربلا، شاهد وصل ۳۶ کیلومتر حلقه مفقودی میان دو کشور باشیم.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب