چهار شنبه 28 شهریور 1403
زمان: 22
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

تقاضای انتقال معلم از خوزستان بسیار زیاد است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ‌تقاضای خروج معلم از خوزستان بسیار زیاد است و کمبود نیروها در این سال‌ها وجود داشته است، گفت: در دوران کرونا به دلیل اینکه یک معلم می‌توانست چند کلاس را هدایت کند، نقل و انتقالات خدشه‌ای وارد نمی‌کرد اما تاثیر نقل و انتقالاتی که در آن سال‌ها رخ داد اکنون خودش را نشان می‌دهد.

عبدالله حبیبی در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: جلسات متعددی برای حمایت از آموزش و پرورش و اجرای پروژه مهر انجام شده است که جای تشکر دارد. همکاران ما روزهای سختی می‌گذرانند و در حال آماده‌سازی مدرسه‌ها برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در ۸ هزار مدرسه هستند.

وی افزود: روز یکشنبه بازگشایی مدارس را خواهیم داشت و در حوزه‌های مختلف از جمله اتاق وضعیت، برای ساماندهی نیروی انسانی تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله نیروهای بازنشسته و دانشجو معلمان برای جبران کمبود معلم عنوان کرد: نقل و انتقالات نیروها برای ما یک بحران بود و از این نظر بسیار تحت فشار هستیم. اولویت ما دانش‌آموزان و نداشتن کلاس بدون معلم است، اما ممکن است همکاران ما مشکلاتی داشته باشند.

حبیبی تصریح کرد: تقاضای انتقال معلم از خوزستان بسیار زیاد است و کمبود نیروها در این سال‌ها وجود داشته است؛ در دوران کرونا به دلیل اینکه یک معلم می‌توانست چند کلاس را هدایت کند، نقل و انتقالات خدشه‌ای وارد نمی‌کرد اما تاثیر نقل و انتقالاتی که در آن سال‌ها رخ داد اکنون خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: امسال نقل و انتقالات را کنترل کردیم و بر اساس وضعیت نیروی انسانی، اجازه خروج نیروها از استان خوزستان یا جابه‌جایی در شهرستان‌ها را دادیم بنابراین جابه‌جایی‌ها بر اساس توازن انجام شد.

حبیبی بیان کرد: با اقدامات انجام شده تاکنون مشکل خاصی از نظر کمبود نیرو در شهرستان‌ها نداریم و تنها در یکی دو شهرستان مشکل داریم. در شهرستان ماهشهر هنوز ۳۰ کلاس بدون معلم داریم و ناچار شدیم حتی معاون آموزشی مدرسه را راهی کلاس درس کنیم و راهی جز این نداریم زیرا آنچه برای ما مهم است این است که کلاسی بدون معلم نباشد. کمبود نیرو وجود دارد اما وضعیت خوبی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ارائه برنامه‌های آموزش و کارنامه مدیران در قالب پروژه مهر گفت: یکی از مباحث مهم، در خصوص سرویس مدارس و ترافیک است و در صورت امکان باید فعالیت مدارس ابتدایی ۷:۱۵، متوسطه اول ۷:۳۰ و متوسطه دوم ۸:۰۰ باشد و باید ببینم تاثیرگذاری دارد یا نه. در خصوص سرویس مدارس سردرگمی عجیبی داریم. از یک طرف مصوبه هیات وزیران این کار را بر عهده شهرداری‌ها گذاشت و از سوی دیگر تاکنون نتوانسته‌ایم این موضوع را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به مشکل ثبت‌نام خانواده‌ها در سامانه سپند بیان کرد: سرویس‌های مدارس سال‌ها آزاد بودند و به راحتی با مدارس قرارداد منعقد می‌کردند اما حالا باید زیر نظر پیمانکار باشند و پیمانکار برای دریافت مجوز باید ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند. از آن طرف از راننده ۱۲ تا ۲۰ درصد می‌گیرد. هزینه سرویس مدرسه برای ۱۰۰۰ متر رفت و برگشت ۸۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون در حوزه سرویس مدارس موفقیتی حاصل نشده است و تنها ۲۲ هزار دانش‌آموز و حدود یک هزار خودرو ثبت نام کرده‌اند اما این عدد با تعداد دانش‌آموزان قابل مقایسه نیست. طبق سال‌های گذشته تنها در اهواز حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار سرویس دانش‌آموزان را جابه‌جا می‌کنند و به ناچار باید راه دیگری طی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به موفقیت‌های این اداره‌کل ادامه داد: خوزستان در حوزه اتاق وضعیت رتبه سوم کشوری، در جشنواره نوجوان سالم رتبه نخست کشوری و در  الف‌تا رشد صددرصدی داشته و در رشد میانگین معدل از رقم رشد کشور بالاتر بوده و جزو پنج استان برتر شده است.

 

منبع؛ ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب