وی افزود: هماهنگی و همراهی خوبی با هلدینگ خلیج فارس داریم و این مجموعه نیز همراهی بسیار خوبی در جذب نیروهای بومی داشته است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس در اجرای این پالایشگاه سعی کرده به نحوی عمل کند که کمترین مشکل و مساله برای استان خوزستان به وجود آید و این سیاست هلدینگ در خوزستان جای تشکر دارد.
شریعتی گفت: در بحث مسئولیتهای اجتماعی نیز هلدینگ عملکرد خوبی داشته و با تمام توان و بضاعت در کنار مردم شهرستان بهبهان بوده است هرچند هنوز این طرح به بهرهبرداری نرسیده و در طول ساخت بسیار سخت است که منابع را برای مسئولیتهای اجتماعی هزینه کرد.
وی افزود: این هلدینگ اکنون برای فرودگاه بهبهان ۵ میلیارد تومان تقبل کرده است و وزیر نفت نیز تامین قیر برای باند فرودگاه را تقبل کرده است.
استاندار خوزستان بیان کرد: این پالایشگاه در حال ساخت بود و پروژهای که در حال ساخت است، امکان انجام مسئولیتهای اجرایی ندارد اما در زمان بهرهبرداری و تولید، وضعیت بهتر خواهد بود تا بتواند رضایت را ایجاد کند.
شریعتی با بیان اینکه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس یک ابرپروژه است، گفت: این طرح بنا بود با ۳ میلیارد دلار به بهرهبرداری برسد اما مسائل و سختیهایی به وجود آمد و هزینه ساخت آن ۳.۴ میلیارد دلار شد و از این بابت، هزینه سنگینی بر دوش هلدینگ بوده است.
وی ادامه داد: ۲.۲ میلیارد دلار از این پروژه از صندوق توسعه ملی برداشت شده که هلدینگ باید اقساط آن را پرداخت کند. این پالایشگاه باید بازپرداختی به صندوق توسعه داشته باشد و در زمان بهرهبرداری میتواند شرایط بهتری در عملکرد مسئولیتهای اجتماعی داشته باشد.
استاندار خوزستان بیان کرد: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اکنون با ۴۰ درصد از ظرفیت خود کار میکند و پروژهای با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار دیگر برای جمعآوری فلرها برای این طرح مد نظر است که برای محیط زیست استان خوزستان مفید است و با اجرای آن ارزش کل پروژه به حدود ۴.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
شریعتی در خصوص احداث فرودگاه بهبهان گفت: در سیستم اقتصادی هیچ چیز اجباری و زوری نیست و باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد. اکنون احداث این پالایشگاه و پتروشیمیهای پس از آن، احداث فرودگاه بهبهان را توجیه میکند.
وی خاطرنشان کرد: باید صنایع پاییندست برای این پالایشگاه تعریف شود تا جوانان منطقه در این پروژهها جذب شوند.
منبع:ایسنا