یک شنبه 05 اردیبهشت 1400
زمان: 16
دسته: اخبار خوزستان
لینک کوتاه

هشدار کرونا؛ هر علامت گوارشی و تنفسی با ۲۴ ساعت پایداری

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: هر علامتی از بیماری اعم از علائم گوارشی و تنفسی در صورتی که حداقل ۲۴ ساعت در فرد پایدار باشد، می‌تواند علامت ابتلا به کرونا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،دکتر مهران احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه سیر مراجعات به مراکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز همچنان بالا است، اظهار کرد: اکنون به طور متوسط روزانه حدود ۷۰۰ مراجعه‌کننده در مراکز منتخب غرب اهواز داریم که تقریبا نتیجه تست ۵۰ درصد آن‌ها مثبت است.

وی افزود: هر علامتی از بیماری اعم از علائم گوارشی و تنفسی در صورتی که حداقل ۲۴ ساعت در فرد پایدار باشد، می‌تواند علامت ابتلا به کرونا باشد؛ اگر افرادی شرایط انجام تست را ندارند، قرنطینه خانگی را رعایت کنند اما در صورتی که حال عمومی بیماری خوب نبود حتما به مراکز منتخب و درمانی مراجعه کند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در صورتی که حال عمومی‌شان مساعد نیست و علائم گوارشی و تنفسی که حداقل ۲۴ ساعت پایدار مانده است، دارند حتما به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی گفت: بعضی از بیماران دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ تلاش‌ها و یکی از هدف‌های اصلی ما، کاهش مرگ و میر است اما مشکلی که وجود دارد دیر مراجعه کردن بیماران به مراکز درمانی است. در این شرایط، بیمار به فاز مرگ و میر وارد می‌شود بنابراین بیماران قبل از حاد شدن علائم خود و پیشرفت بیماری حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند تا وضعیت‌شان بدتر نشود و مشکل بزرگ‌تری به وجود نیاید.
منبع:ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب