شنبه 16 مرداد 1400
زمان: 11
دسته: اخبار روز
لینک کوتاه

بازگشت مجدد واحد۶ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور

واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین که بدلیل نشتی بویلر از مدار تولید خارج شده بود با تلاش جهادگران متخصص این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، فربد قیصری پور معاونت نگهداری و تعمیرات با اعلام این خبر گفت: بویلر های نیروگاه رامین از نوع فوق بحرانی و دارای ساختاری متفاوت با سایر نیروگاههای کشور می باشند که عملیات نگهداری و تعمیرات و بهره برداری از آنها همواره با چالشهای متعددی همراه است.

قیصری پور در ادامه ، عمر بالای بویلرها و تجهیزات نیروگاه رامین ، کاهش سطح کیفی و کمی آب رودخانه کارون طی سالهای اخیر و افزایش سختی آب که منجر به رسوب گزاری بیش از حد در لوله های بویلر و سایر تجهیزات نیروگاه می شود را از دلایل اصلی ایجاد این نشتی ها و خروج های اضطراری واحد نیروگاهی عنوان نمود.

حمدالله ممبینی سرپرست کارگاههای عمومی نیروگاه نیز با اشاره به فشار 245 بار و دمای 545 درجه سانتی گراد بخارخروجی از این بویلر افزود: بویلر واحد شماره ۶ نیروگاه دچار نشتی شدید در ناحیه MRP واتروال کوره بویلر شد و با تلاش شبانه روزی کارکنان در هوای ۶۰ درجه ای و رطوبت ۹۰ درصدی ،  توانستیم اقدام به رفع این نشتی ها و راه اندازی مجدد واحد با همکاری سایر بخش ها نماییم.

ممبینی با اشاره به تعویض و تعمیر ۸ شاخه لوله بویلر و رفع این نشتی ها در گرمای بیش از حد هوا ، رطوبت زیاد و کار در ارتفاع و درون باکس های کلکتورها با فضای بسیار محدود که نیازمند تجربه و تخصص بالای کارکنان کارگاههای جوشکاری، داربست بندی و عایقکاری می باشد را اقدامی طاقت فرسا و توأم با خطر دانست و اظهار امیدواری نمود با رفع این نشتی ها شاهد پایداری بیشتر این واحد نیروگاهی و خدمت رسانی به مردم باشیم.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب