جمعه 06 اسفند 1400
زمان: 21
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

امام جمعه اهواز: امروز قدرت بازدارندگی حرف اول را می‌زند

امام جمعه اهواز با اشاره به هجمه کشور روسیه به اوکراین گفت: آنها که می‌گویند عصر موشک گذشته و عصر مذاکره است گوش کنند امروز قدرت بازدارندگی حرف اول را می‌زندـ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های امروز ۶ اسفند ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: به فرموده ایشان سه شاخصه مهم برای دستیابی به خیر دنیا و آخرت وجود دارد که شامل حسن ظن به خدا، خوش خلقی و خودداری از غیبت مومنان است.

 وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز مبعث پیامبر اسلام(ص)اظهار کرد: از سنت‌های قطعی خداوند متعال این است که وقتی جاهلیت به اوج ظلمت خود می‌رسد جامعه بشری در استان یک بعثت بزرگ قرار می‌گیرد. پیامبر اکرم(ص) در سخنی فرموده اند که بعثت من بین دو جاهلیت واقع شده است و جاهلیت دوم بسیار از جاهلیت اول بدتر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: به تعبیر آیت الله محمد باقر صدر، مقصود از جاهلیت عصری است که در آن تمام موازین انسانی و اخلاقی در نقطه مقابل اسلام قرار بگیرد. دو شاخصه مهم جاهلیت، حاکمیت طاغوت و کنار رفتن مدیریت الهی و تغییر ارزشها و جابجایی آنها هستند و ما در این عصر قرار گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره هجمه کشور روسیه به اوکراین گفت: نماینده پارلمانی اوکراین می‌گوید در سال ۹۴ میلادی ما سومین زرادخانه بزرگ جهان و پنج هزار بمب اتمی داشتیم. منتها با تضمین آمریکا انگلیس و روسیه آنها را از بین بردیم و امروز دست خالی در مقابل دشمن هستیم. آنها که می‌گویند عصر موشک گذشته و عصر مذاکره است گوش کنند امروز قدرت بازدارندگی حرف اول را می‌زندـ

موسوی در بخش پایانی سخنان خود در بحث مدیریت آب گفت: مکرر خطاب به مسئولان گفتم ما منابع آبی کم نداریم، همیشه سوءمدیریت است که این استان را بیچاره کرده است. چند صباح دیگر در فصل تابستان باز مشکل آب خواهیم داشت. اگر سیستم های خودتان را مکانیزه کنید و کانالهای بتنی آب بر را قرار دهید این مشکلات حل می‌شود. بخش عمده آب‌هایی که از رودخانه‌ها رها می‌شود هدر می رود. مسئولین استانی بدانند اولویت شما توزیع عادلانه آب به مردم و کشاورزان است باید برنامه ریزی کنید.

منبع:ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب