شنبه 08 اردیبهشت 1403
زمان: 22
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

فاجعه ی خودکشی و تلاش های یک نماینده

در سال های گذشته افزایش آمار آسیب های اجتماعی و بویژه خودکشی، خوزستان را با چالش بسیار تکان دهنده ای مواجه نموده است. زدودن لکه های سياه و شوم این پدیده، عزمی جدی، عملی و همگانی می طلبد.

رسول رضایی – در سال های گذشته افزایش آمار آسیب های اجتماعی و بویژه خودکشی، خوزستان را با چالش بسیار تکان دهنده ای مواجه نموده است. زدودن لکه های سیاه و شوم این پدیده، عزمی جدی، عملی و همگانی می طلبد.

بدون شک یکی از راهکارهای پیشگیری و مقابله با این بحران افزایش سرانه فضاهای ورزشی استان است که می تواند دستاوردهای مثبت بسیاری در پی داشته باشد. شدت وخامت اوضاع بگونه ای است که باید اقدامات مفید و موثر اجرا شده و یا در حال اجرا را بدون هیچ گونه جانبداری بیان نمود تا بلکه بتوان شاهد الگو سازی و ایجاد امید در این زمینه بود.

رصد تحرکات چندین ساله مجتبی یوسفی نماینده جوان و دغدغه مند نشان می دهد وی در این زمینه با هوشمندی خاص خود تلاش بسیار زیادی برای دریافت اعتبارات عمرانی از مرکز به جای گذاشته و موج امیدواری در میان جمع زیادی از اهالی حوزه انتخابیه ایجاد نموده است.

در حوزه قانونگذاری پیشنهاد و تصویب قانون اختصاص ٢٧ صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش گام مهم و موثر به منظور تقویت مالی سرانه ورزشی در سطح ملی بوده است.

در سطح حوزه انتخابیه نیز اقدامات این نماینده جوان بر کسی پوشیده نیست. از جمله این اقدامات می توان به جذب اعتبارات لازم جهت پروژه ورزشگاه ملاشیه از بنیاد برکت، مجموعه ١۶ هکتاری،تکمیل سالن حمیدیه، ورزشگاه انقلاب، دعوت از وزارتخانه ورزش و جوانان برای بازدید میدانی از وضعیت پروژه های در دست اقدام و رایزنی جذب اعتبارات ویژه، شتاب بخشی به پروژه ورزشگاه عین دو اهواز، پیگیری راه اندازی ورزشگاه دغاغله، تکمیل و تجهیز نهایی ورزشگاه و سالن چند منظوره ویس، تاکیدو پیگیری ویژه راه اندازی ورزشگاه ملاثانی، و پیگیری راه اندازی ورزشگاه شیبان، تکمیل سالن چند منظوره حمیدیه، احداث بیش از ٢۵ زمین مصنوعی در دو سال گذشته، اختصاص اعتبار و شروع پروژه سالن چند منظوره قلعه چنعان و کوت عبدلله جمله اقدامات قابل تحسین این نماینده جوان است که نگارنده با بررسی تحولات این حوزه این دسته از اقدامات را نیازمند حمایت جمعی نمایندگان، مردم و مسئولان استان می داند.

بی شک استمرار این جنبش می تواند سهم موثری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش بزهکاری و خودکشی در دراز مدت داشته باشد.




اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب