شنبه 07 اسفند 1400
زمان: 22
دسته: فرهنگی
لینک کوتاه

برپایی جشنواره‌های فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱ اهواز

فرماندار و رییس ستاد خدمات سفر نوروز اهواز با بیان این ‌که برنامه‌ریزی و اقدامات ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای نوروز باید براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی کرونا باشد بر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ـ ‌هنری و برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات شهرستان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، مسعود فلاحی در  جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان اهواز، گفت: برنامه‌ریزی و اقدامات ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید براساس تصمیمات اتخاذ شده و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و اماکن دیدنی و گردشگری اهواز باید به خوبی معرفی شوند و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزبانی خوبی از مسافران ‌نوروزی صورت گیرد.

فلاحی گفت: ساماندهی خدمات شهری و انجام اقداماتی از جمله جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی، روشنایی معابر و خیابان‌ها، زیباسازی و اصلاح ورودی شهر و استفاده از ظرفیت رودخانه کارون و تمهیدات ایمنی، باید از سوی شهرداری اهواز انجام شود.

رییس ستاد خدمات سفر نوروز اهواز همچنین بر برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ـ ‌هنری، برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات شهرستان اهواز از سوی کمیته فرهنگی با همکاری شهرداری و با هماهنگی دبیرخانه ستاد خدمات سفر شهرستان اهواز تأکید کرد.

او یادآور شد: آموزش و پرورش نواحی اهواز نیز نسبت به تعیین، آمادگی و معرفی مراکز اسکان مسافران نوروزی به دبیرخانه ستاد خدمات سفر اقدام کنند.

همچنین تبار قریب، رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و دبیر ستاد خدمات سفر اهواز نیز بیان کرد: باتوجه به موقعیت شهرستان اهواز به عنوان مرکز استان، این شهر همواره به عنوان یکی از مراکز حضور گردشگران در ایام نوروز مطرح بوده است.

او با بیان اهمیت ویژه ستاد خدمات سفر در ساماندهی ایام پیش‌رو بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات کمیته‌ها و فعالیت ستاد اجرایی شهرستان، برنامه‌ریزی برای حضور کاروان‌های راهیان نور، رسیدگی به موضوعات خدمات شهری از جمله جمع‌آوری نخاله و زباله‌ها، تأمین روشنایی، زیباسازی ورودی شهر و نیز  معرفی زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان تأکید کرد.

بنابر اعلام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، تبیین جایگاه ستاد خدمات سفر نوروز به منظور ایجاد شرایط لازم برای  رفاه میهمانان نوروزی، ارایه شرح وظایف رؤسا، دبیران و کمیته‌ها و نیز اولویت‌های مورد نظر به‌منظور اجرا، از اهم موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

منبع : ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب