یک شنبه 22 اسفند 1400
زمان: 14
دسته: انرژی
لینک کوتاه

مدیرعامل آبفا کشور: طرح انتقال آب غدیر ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تکمیل طرح انتقال آب غدیر که تامین کننده آب پایدار و باکیفیت نیمی از جمعیت خوزستان است به عنوان یکی از وعده‌های مهم رییس جمهور به شهروندان این استان بیش از ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، اتابک جعفری روز یکشنبه در بازدید از طرح انتقال آب غدیر، با بیان اینکه تحقق وعده‌های رییس جمهور به مردم خوزستان به صورت جدی در بالاترین سطح پیگیری می‌شود، افزود: دولت مردمی سیزدهم برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب خوزستان عزم جدی دارد.

وی گفت: خوزستان در اولویت اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب قرار دارد، و حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان به عنوان یک دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب به صورت جدی توسط رییس جمهور مردمی و وزیر نیرو پیگیری می‌شود و هدف از این سفر نیز پیگیری آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه است.

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در طرح آبرسانی غدیر ادامه داد: بهره‌برداری از این طرح به عنوان یکی از وعده‌های نخستین سفر استانی رییس جمهور به مردم خوزستان برای تامین آب پایدار مورد نیاز نیمی از جمعیت این استان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این خط انتقال آب ظرفیتی بالغ بر ۲۴ مترمکعب در ثانیه دارد، افزود: ۵۲ درصد از جمعیت خوزستان با اجرای این طرح از آب سالم، پایدار و بدون تنش استفاده خواهند کرد که این نشان از اهمیت این طرح است.

سفر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور به خوزستان که حدود ۲ هفته از انتصاب وی در این سمت می‌گذرد، نشاندهنده تلاش جدی دولت سیزدهم در رفع مشکلات این استان به ویژه در زمینه آب و فاضلاب است.

مدیر عامل آبفا کشور در این سفر به همراه کرمی نژاد مدیرعامل آبفا خوزستان، روند اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان و اهواز را مورد بررسی قرار داد. جعفری در این سفر از روند اجرای طرح آبرسانی غدیر و ایستگاه پمپاژ اضطراری این طرح در اندیمشک، کانال شهید چمران اهواز و همچنین تصفیه خانه اهواز دیدن کرد.

با اجرا و تکمیل طرح غدیر ۲۶ شهرستان خوزستان در مدت ۱۰ سال آب آشامیدنی پایدار خواهند داشت. مرحله اول طرح غدیر در طول سالیان متمادی اجرا شده است که با اجرای گام نخست این طرح هم اکنون روزانه ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه از رودخانه کرخه در شبکه آبی شهری و روستایی این استان در حال انتقال است.

در سفر رییس دولت سیزدهم به خوزستان در شهریور امسال، مقرر شد میزان انتقال آب از طرح غدیر با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش قدرت پمپ‌های ایستگاه  به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز مهر امسال با حضور در خوزستان وعده داد طرح کوتاه مدت آبرسانی غدیر خوزستان شامل افزایش ۲ برابری حجم انتقال آب در شبکه های آبرسانی و تامین آب از رودخانه دز در مدت کوتاهی به بهره‌برداری برسد.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب