شنبه 04 تیر 1401
زمان: 11
دسته: گزارش ویژه
لینک کوتاه

یوسفی تاکید کرد

تضمین امنیت غذایی کشور با حمایت از صنعت کشاورزی خورستان

نماینده مردم اهواز در مجلس،گفت: از بین رفتن کشاورزی در خوزستان مساوی با به خطر افتادن امنیت غذایی کشور است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، مجتبی یوسفی در همایش روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی در گیت بوستان اهواز، افزود: با از بین رفتن کشاورزی در خوزستان علاوه بر خالی شدن مرزهای غربی، امنیت غذایی کشور را نیز با خطر مواجه می‌کنیم.

 نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نگاه بخشی و غیر متوازن در کشور و عدم تامین حقابه تالاب‌ها سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی مختلف شده است که جدیدترین آن آتش سوزی در هورالعظیم بوده که دود آن در ریه‌های خاک خورده مردم خوزستان می‌رود.

یوسفی تصریح کرد: با تغییر اکوسیستم، بارگذاری در بالادست و انتقال آب از سرشاخه‌ها نباید همان بلایی را بر سر خوزستان بیاوریم که چند سال پیش در شرق کشور رخ داد و باعث شد این مناطق خالی از جمعیت شود و مردم بومی از منطقه خارج شوند به طوری که اکنون هزاران میلیارد تومان برای تامین امنیت کشور هزینه می‌کنیم.

وی خواستار مطالبه فعالان محیط زیست و دانشگاهیان برای جلوگیری از ساخت سد مارون۲ شد و افزود: باید اعلام کنیم که اولویت خوزستان کشاورزی است نه صنعت، چرا که این استان رتبه نخست کشاورزی کشور را دارد و ۱۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی را در حالی تولید می‌کند که در دنیا بر سر کالاهای اساسی جنگ شده است.

یوسفی همچنین خواستار شفاف‌سازی هزینه کرد اعتبارات گرد و غبار در خوزستان شد و گفت: نیمی از اعتبارات مقابله با گرد و غبار به خوزستان اختصاص یافته بنابراین باید گزارش بدهند که این پول چگونه هزینه شده است.

به گفته وی، در اجرای طرح مقابله با گرد و غبار بی‌دقتی شده و به تجارب گذشته توجهی نشده است.

منبع:خبرگزاری خانه ملت


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب