شنبه 08 بهمن 1401
زمان: 12
دسته: صنعت
لینک کوتاه

نیروگاه دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری برق متصل شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از اتصال "سنکرون" موفقیت‌آمیز واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان محمود دشت‌بزرگ اظهار داشت:واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک جمعه شب (۷ بهمن) به صورت موفقیت آمیز به شبکه سراسری سنکرون متصل شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک در مجموع ۴۵۱ مگاوات ظرفیت دارد و واحد بخار آن با ۱۴۴ مگاوات در سال‌های آتی وارد مدار خواهد شد افزود: این نیروگاه از نوع کلاس اف با راندمان بالا و آخرین تکنولوژی روز دنیا توسط گروه مپنا احداث شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این پروژه یکی از طرح‌های مصوب شبکه برق خوزستان است تصریح کرد: بعد از سنکرون موفقیت‌آمیز این نیروگاه به شبکه سراسری، سرویس نهایی نیروگاه انجام و به شبکه برق منطقه‌ای خوزستان متصل خواهد شد و در پیک تابستان ۱۴۰۲ در مدار خواهد بود.

دشت‌بزرگ اضافه کرد: نیروگاه دوکوهه اندیمشک باعث بهبود افت ولتاژ شمال خوزستان خواهد شد و آرایش و پایداری شبکه برق در این منطقه را که چالش‌هایی در این زمینه داشت برطرف می‌کند و در حالت کلی‌تر باعث افزایش تولید و در نتیجه پایداری شبکه برق خوزستان می‌شود.

وی اظهار کرد: برای اتصال این نیروگاه به شبکه برق خوزستان پیش از این پست برق ۲۳۰ کیلوولت سبزآب اندیمشک و خط ۲ مداره نیروگاه به این پست برق و خط ۲ مداره نیروگاه به خطوط شوش و هفت‌تپه توسط برق منطقه‌ای خوزستان احداث شده‌اند تا برق تولیدی نیروگاه را به شبکه تزریق کنند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب