دوشنبه 10 بهمن 1401
زمان: 14
دسته: صنعت
لینک کوتاه

در ۱۰ ماهه امسال؛

بیش از ۵ میلیارد دلار کالا از گمرکات خوزستان صادر شد

ناظر گمرکات خوزستان از صادرات ۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار کالا از گمرکات استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

بهروز قره بیگی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۵ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ارزش وزنی این میزان صادرات ۱۳ میلیون و ۸۰۲ هزار تن است که از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان تصریح کرد: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

قره بیگی عنوان کرد: کشورهای امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی هستند.

افزایش ۱۵۳ درصدی درآمد گمرکات خوزستان

وی در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان خوزستان در ۱۰ ماهه امسال، ۱۵میلیون و ۵۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۲۳۱میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان در پایان در خصوص درآمدهای وصولی گمرکات استان گفت: میزان درآمد وصولی گمرکات خوزستان در این مدت ۱۰۵ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۳ درصد رشد داشته است.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب