یک شنبه 28 خرداد 1402
زمان: 18
دسته: فرهنگی
لینک کوتاه

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:

بیش از ۷۳ هزار دانش آموز خوزستانی هدایت تحصیلی شدند

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۷۳ هزار و ۲۵۹ دانش آموز در استان برای ورود به پایه دهم هدایت تحصیلی شدند.
یه گزارش هشت امروز، مسعود حمیدی نژاد یکشنبه در کارگروه استانی هدایت تحصیلی دانش آموزان در محل این اداره کل با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی یکی از شاخصه های آموزش و پرورش است بیان کرد: ۶۵ هزار و ۲۰۳ دانش آموز در آزمون رغبت سنجی و ۶۴ هزار و ۲۰۳ دانش آموز در آزمون توانایی در راستای هدایت تحصیلی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این آزمون‌ها به منظور هدایت تحصیلی اصولی و درست دانش آموزان در استان انجام شده است گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا هدایت تحصیلی هدفمند و بر اساس استعداد دانش آموز انجام دهد.

حمیدی نژاد بیان کرد: بر اساس نتایج این ۲ آزمون ۱۵ هزار و ۶۲۸ دانش آموز رشته علوم تجربی و ۱۴ هزار و ۱۳۹ دانش آموز رشته علوم انسانی را انتخاب کردند.

وی افزود: سه هزار و ۳۲۸ دانش آموز در حوزه فنی حرفه ای رشته هنر را به عنوان اولویت اول و ۲ هزار و ۸۳۳ دانش آموز بخش صنعت را به عنوان اولویت اول انتخاب کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در رشته کاردانش نیز یکهزار و ۳۴۲ دانش آموز بخش صنعت را به عنوان اولویت اول خود انتخاب کردند .

حمیدی نژاد با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی یکی از مهمترین فرآیندهای عملکردی در مجموعه تعلیم و تربیت استان است افزود: ایجاد توازن بین رشته‌ای و ایجاد رغبت و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی از جمله اهداف برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

توسعه هنرستان‌ها در سطح استان و پرورش دانش آموزان فنی و مهارتی از اهداف آموزش و پرورش است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.
منبع ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب