دوشنبه 05 تیر 1402
زمان: 18
دسته: اخبار صنعت
لینک کوتاه

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت:

ظرفیت‌سازی و توسعه فیبرنوری خوزستان در حال انجام است

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: طرح نهضت جهادی توسعه و ظرفیت سازی فیبرنوری مخابرات (پروژه نجما) استان در حال انجام است که طبق برنامه ریزی انجام شده این پروژه تا ۲ سال آینده به اتمام خواهد رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز به نقل از ایرنا رحیم فلاح زاده دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ارائه خدمات فناورانه به روش سنتی بر بستر سیم مسی پاسخگوی نیاز کاربران نیست بیان کرد: در همین راستا عملیات اجرایی طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات تا منازل (نجما) با ظرفیت سازی ١٢۵ هزار پورت و واگذاری ٩٨ هزار پورت به متقاضیان خانگی و تجاری استان خوزستان با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت مخابرات ایران پیش بینی شده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: در این طرح که اجرای آن تا پایان سال ١۴٠۴ پیش بینی شده ، ظرفیت سازی لازم برای واگذاری ٩٨ هزار پورت فیبرنوری (FTTP) انجام می‌پذیرد، مخابرات منطقه خوزستان از سال‌های گذشته نسبت به توسعه و گسترش شبکه فیبر نوری اقدام کرده و امکان واگذاری سرویس fttx در شهرهای اهواز، دزفول، آبادان، خرمشهر، رامهرمز، ایذه، بندرامام خمینی (ره) و ماهشهر فراهم شده که با اجرای کامل پروژه نجما فاز اول آن با پیش بینی واگذاری ١٩ هزار سرویس تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

فلاح زاده با تاکید بر ضرورت گسترش فیبرنوری در استان بیان کرد: با فراهم شدن بسترلازم تعداد مشتریان فعال سرویس fttx از سه هزار و ۵٠٠ مشترک فعلی به ٢٢ هزار مشترک تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان کل فیبر نوری استان خوزستان را هشت هزارو ٢٣٢ کیلومتر اعلام کرد و افزود: پنج هزار و ۴١۶ کیلومتر فیبرنوری در قالب درون شهری و بین شهری، یکهزارو ٢٨٧ کیلومتر در قالب فیبر مراکز و سایتهای همراه روستایی و یک هزار و ۵٢٩ کیلومتر در قالب فیبر مشترک تعریف شده است.

وی افزود: تمامی شهرهای استان خوزستان دارای مسیر جایگزین و رینگ ارتباطی فیبر نوری است به طوری که اگر مسیری دچار قطعی ناشی از حفاری شود تمامی ارتباطات مخابراتی آن شهرستان از طریق مسیر جایگزین به شبکه فیبر نوری استان متصل و نرمال می‌شود و مشترکین هیچگونه اختلال ارتباطی را احساس نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، حرکت به سمت تحول دیجیتال و ایجاد زیرساختهای شهر هوشمند، امکان بهره مندی مشترکان از پهنای باند با سرعت ٣٠٠ مگابیت برثانیه، توسعه آموزش در بخش‌های بهداشت و اشتغال از اهداف اهداف و مزایای اجرای طرح نهضت جهادی فیبر مخابرات (نجما) استان است.

منبع ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب