یک شنبه 11 تیر 1402
زمان: 11
دسته: اخبار صنعت
لینک کوتاه

رییس بهره‌برداری واحد فرآورش دارخوین گفت:

پرحجم‌ترین تعمیرات اساسی واحد بهره‌برداری میدان نفتی دارخوین انجام شد

رییس بهره‌برداری واحد فرآورش دارخوین گفت: پرحجم‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تعمیرات اساسی کلیه ردیف‌های نفت و گاز میدان نفتی دارخوین، با تلاش متخصصان شرکت نفت و گاز اروندان انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، هرمز مرادی روز یکشنبه با اشاره به بهره‌گیری از تجربیات کارشناسان این شرکت در زمینه نگهداری و تعمیرات، افزود: تمام ردیف‌های یک، ۲ و سه تاسیسات نفتی منطقه نفت و گاز دارخوین، با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مدیریت‌های فنی و عملیاتی در راستای حفظ اﺳﺘﻤﺮار ﺗﻮﻟﯿد و ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﺣﻮادث، به شکل کم سابقه از مدار تولید خارج و تعمیر اساسی روی آنها انجام شد.

وی ادامه داد: مهمترین اهداف انجام این تعمیرات اساسی( اورهال) رفع گلوگاه‌های تولید، کاهش ریسک(خطرپذیری) عملیاتی در دوره بهره‌برداری واحدها، افزایش ظرفیت و بهره‌وری تولید و کاهش آلایندگی و گاز سوزی این واحد تولیدی و ﺣﻔﺎﻇت از محیط زیست است.

مرادی بیان کرد: تعمیرات به طور کامل در قسمت‌هایی از واحدهای بهره‌برداری در زمانی که در مدار تولید بودند نیز انجام شد و اقدامات گسترده‌ای به منظور بالا بردن سطح ایمنی و جلوگیری از حوادث و آتش سوزی‌ها در این تعمیرات اساسی انجام شد.

وی افزود: این تعمیرات اساسی که پرحجم ترین تعمیرت اساسی تاریخ میدان نفتی دارخوین بود در یک بازه زمانی فشرده ۱۰ روزه انجام و کارهای ردیف‌های ۲ و سه این میدان تمام شد و کارخانه توسط این ۲ ردیف در مدار تولید قرار گرفت و ادامه فعالیت‌ها به مدت ۱۰ روز دیگر با تمرکز در ردیف اول ادامه پیدا کرد.

رییس بهره‌برداری واحد فرآورش دارخوین در تشریح جزییات این دوره از تعمیرات بیان کرد: اقدامات بزرگی همچون جایگزینی کامل glaycol و خشک کن‌های سه ردیف، تعویض کامل کارت‌های رک فنجی کاما توسط نیروهای ابزار دقیق که چندین بار باعث خاموشی کارخانه شده بودند، انجام شد.

وی افزود: با تعمیرات اساسی فلر از جمله تعویض و تعمیر تیپ کلد فلر و تعمیر تیپLP و HP فلر، بهسوزی و آلایندگی فلر نیز بسیار کاهش پیدا کرد.

مرادی گفت: تمیزکاری، تعویض، سرویس و کالیبراسیون تمام شیرهای کنترلی دستی و ادوات ابزار دقیق، تعویض شیرهای ایمنی(psv)و منیفولدها، ترمیم نقاط آسیب دیده مخازن نمک زدایی، تعویض تیوب‌های مبدل حرارتی، شستشو و تمیزکاری ظروف تفکیک گر، تخلیه تمام مخازن راهبردی نفت و تعمیر مشعل در این تعمیرات اساسی(اورهال) انجام شد.

واحد بهره‌برداری و نمک زدایی دارخوین با ظرفیت فرآورش روزانه ۱۶۵ هزار بشکه نفت خام در سه ردیف ۵۵ هزار بشکه‌ای، دارای واحدهای جداسازی، نمک زدایی، تثیبت نفت، آبگیری و در نهایت فشرده سازی و تزریق گاز است که در منطقه عمومی دارخوین در جنوب غرب خوزستان قرار دارد.

این واحد نفت و گاز زیر مجموعه شرکت نفت و گاز اروندان است.

منبع ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب