سه شنبه 04 اردیبهشت 1403
زمان: 6
دسته: محیط زیست
لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

مصرف پلاستیک به بحران کره زمین تبدیل شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه پلاستیک یکی از بحران‌های کره زمین شده است، بر لزوم کاهش مصرف پلاستیک تاکید کرد.

داود میرشکار در آیین نواختن زنگ زمین پاک که در دبستان آیت‌الله بهبهانی اهواز برگزار شد، خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم سالم باشیم و زندگی خوبی روی زمین داشته باشیم باید زمین و محیط زیست پاک داشته باشیم.

وی افزود: بنابراین باید چیزهایی که زمین را آلوده می‌کنند و موجودات روی زمین را از بین می‌برند کمتر استفاده شوند یا استفاده نشوند و پلاستیک هم یکی از بحران‌های کره زمین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پلاستیک‌ها در زمین آنقدر زیاد شده‌اند که در حال ایجاد بحران برای کره زمین هستند و موجودات زنده از بین می‌برند و اگر روند استفاده از پلاستیک ادامه داشته باشد، در آینده شرایط خوبی در زمین نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک بیان کرد: باید برای خرید، از ساک‌های چند بار مصرف یا سبدهای پارچه‌های استفاده شود.

میرشکار گفت: یکی از معضلات کنونی کره زمین وجود پسماندهای پلاستیکی است و برآورد شده است که در دنیا حدود ۳۲۰ میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود. این پلاستیک‌ها در محیط زیست می‌مانند و موجب می‌شوند بسیاری از تنوع زیستی از بین بروند.

در ادامه روح‌الله موسوی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل خوزستان گفت: همه ما باید تلاش کنیم مراقب سلامت خود باشیم. در آموزش و پرورش نیز کارهای سلامت‌محور ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

 وی افزود: زمانی که محیط زیست پاکیزه و عاری از آلودگی‌ها باشد در نهایت سلامت ما تامین می‌شود و همکاران ما در مناطق مختلف در حال انجام این رسالت بزرگ هستند.

 

منبع: ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب