کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد در سومین بیانیهی خود آورده است؛ در کشور ما بر اساس پژوهشهای انجام گرفته توسط مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، حدود ۶۲ نهاد دولتی، عمومی و خصوصی در زنجیره ارزش مقاصد گردشگری نقشآفرین هستند و موازی کاری یکی از مشکلات حاصل از این چندبخشی و بین بخشی بودن است لذا انتظار میرود شکلگیری سازمان مدیریت مقصد بتواند بخشی از این مسائل و مشکلات را برطرف کند.
در ادامه بیانیه، با تاکید بر این که گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان یزد در طرح آمایش استان قلمداد شده، آمده است: انتظار میرود متولیان توسعه استان با تدبیر لازم متن را ملاحظه و در صورت علاقهمندی ضمن استفاده از خدمات کارشناسان این حوزه و انجام فعالیت پژوهشی تکمیلی، یزد فاخر و برگزیده را به عنوان اولین استان دارای سازمان مدیریت مقصد، الگوی درست توسعهی جامعنگر و پایدار گردشگری و گردشگری پایدار در کشور قرار دهند.
در سومین بیانیه کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد، برای تقریب و اقناع اذهان برای امکان ایجاد سازمان مدیریت مقصد در استان یزد سه گام بزرگ برای نهاد مجری پیشنهاد شده که گام اول شامل اعمال مدیریت با استفاده از ظرفیتهای موجود در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، کانون ملی هماهنگی گردشگری کشور، شورای راهبری گردشگری سلامت و کارگروه ملی مهر و میراث، است.
گام دوم پیشنهادی این بیانیه، مدیریت هماهنگ با استفاده از ظرفیتهای در دسترس در شوراهای اسلامی شهر و روستا، خوشه گردشگری یزد و پیوست مدیریت گردشگری در برنامه مدیریت شهر تاریخی یزد و در گام سوم نیز توان ظرفیتسازی برای ایجاد سازمان مدیریت مقصد، مطرح شده است.
در انتهای این بیانیه نیز آمده است: با توجه به اثر گسترده و عمیق گسترش ویروس کرونا به نظر میرسد باید شتاب و همگرایی بیشتری به سمت ایجاد نهاد متمرکز و حامی صنعت گردشگری و تشکیل «سازمان مدیریت مقصد» و برقراری «نظام مدیریت مقصد»، گام برداشت.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، مشروح مواد و مفاد بیانیه سوم کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد در وبگاه کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد به نشانی https://yazd.ac.ir/offices/research/thinktank قابل دسترسی است.