یک شنبه 12 تیر 1401
زمان: 19
دسته: گزارش ویژه
لینک کوتاه

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی: سهم اهواز از بودجه زیرساختی دولت ۳۵۰۰میلیارد تومان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ؛ مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از مسیر ال ۳۰۰ تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف اظهار کرد: پروژه های شهری همانند یک مسیر دومیدانی است که هر دوره مدیریت شهری اقداماتی در همین مسیر انجام داده و دوره بعد مسیر ادامه پیدا می کند.

وی افزود: در دهه ۵۰ و ۶۰ عمده جمعیت مردم در روستا زندگی می کردند به همین جهت نگاه به شهرداری ها نگاه دقیقی نبود و شهرداری ها با استفاده از امکانات دولتی امور خود را انجام می دادند، با توجه به اینکه اکنون شرایط عوض شده و اکثریت جامعه شهر نشین شده اند همچنان با استفاده از قوانین گذشته اقدامات انجام می شود.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اختصاص ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کشور از مجلس گذشته آغاز شده بود و در مجلس یازدهم به نتیجه رسید به این صورت که به جای افزایش سهم مردم در پرداخت ازش افزوده، سهم دولت از دریافت آن به ۴ درصد کاهش و در عوض سهم شهرداری و دهیاری ها افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: سال گذشته مقدار کل ارزش افزوده در کشور ۳۳ هزار میلیارد تومان برای شهرداری ها و دهیاری های کشور بود اما در سال جاری به دلیل رشد درآمد مالیاتی ۴۰ هزار میلیارد تومان به آن اضافه شد و دولت اختیار این ۴۰ هزار میلیارد و مازاد آن را برای شهرداری ها و دهیاری ها در اختیار وزیر کشور گذاشته بود که در کمیسیون تلفیق این مسئله حذف شد.

یوسفی ادامه داد: فرایند دریافت حق آلایندگی برای شهرداری اهواز از دوره های قبل آغاز شد که متاسفانه در دولت روند پرداخت مالیات و حق آلایندگی را تغییر دادند و با پیگیری های صورت گرفته توسط شهرداری مقرر شد که ۶ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان خوزستان پرداخت شود که در مرحله اول ۴۰۰ میلیارد تومان در فروردین ماه امسال پرداخت شد که بعد از آن متوقف شد و با پیگیری انجام شده از وزیر اقتصاد مقرر شد پرادخت آن به روال عادی برگردد.

وی اضافه کرد: کار عمرانی و زیرساختی در کشور قطعا با همراهی، همدلی و کار جمعی صورت می گیرد، در بودجه امسال با همراهی دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات و زیرساخت ها اختصاص داده شده است و سهم خوزستان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توزیع قیر رایگان به دلایلی در ۳ سال متوقف شده بود با تلاش صورت گرفته، سال گذشته ۱۵ هزارمیلیارد تومان قیر رایگان در میان شهرداری ها، دهیاری ها و حوزه های مرتبط توزیع شد و امسال نیز به ۱۹ هزارمیلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: دوپدیده سد معبر و نخاله های ساختمانی موجب گله مندی شهروندان شده است، امید که سازماندهی این امور با همراهی سایر ارگان ها صورت گیرد و با تلاش مضاعف این مشکلات نیز رفع شوند .
منبع:روابط عمومی


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب