پنج شنبه 31 خرداد 1403
زمان: 21
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

نماینده مردم تهران در مجلس ششم: پزشکیان تنها کاندیدای طرفدار مذاکره با آمریکا

داوود سلیمانی، نماینده مردم تهران در مجلس ششم، در مراسم افتتاح ستاد مردمی حامیان پزشکیان در اهواز به سخنرانی پرداخت.

وی در این مراسم به اهمیت شرکت در انتخابات و دلایل مقاومت نسل جدید برای رای دادن اشاره کرد. او گفت: "چرا باید رای بدیم؟ چرا نسل Z مقاومت برای رای دادن می‌کند. ما اگر با استدلال وارد بشویم، ۴ استدلال برای تغییر وجود دارد."

سلیمانی در ادامه به استراتژی‌ها و راهبردهای مختلف برای تغییر اشاره کرد و افزود:

1. انقلاب سرخ مثل انقلاب اسلامی و انقلاب اکتبر
2. انقلاب رنگین مثل انقلاب اوکراین
3. استراتژی اقلیت‌های قدرت مثل کودتا
4. اصلاحات

وی تاکید کرد که اصلاحات برخلاف کودتا و انقلاب‌ها، گام به گام است و براندازی را توصیه نمی‌کند. براندازی امکان جبران را کم می‌کند و خطر جدایی طلبی دارد. جریان اصلاح‌طلبی تاکید بر اصلاح دارد.

او همچنین به موضوع شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: "برخی می‌گویند چرا مجلس را تحریم کردید و حالا آمدید؟ ما گفتیم هرگاه شورای نگهبان به شکل عادلانه فرصت حضور داد، اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند."

سلیمانی به سخنان پزشکیان نیز پرداخت و گفت: "پزشکیان در اصفهان گفت مشکل ما با آمریکاست. چرا به جای مذاکره با آمریکا با واسطه‌های منفعت‌طلب سخن می‌گویید و کودکانه واسطه می‌فرستید که واسطه انتخاب می‌کنید. پزشکیان اصالت دارد و شخصیت با ثباتی دارد. به جز پزشکیان هیچ‌کدام از کاندیداها سخن از مذاکره با آمریکا نخواهد زد."

او همچنین به دوران وزارت پزشکیان در زمان دولت خاتمی اشاره کرد و افزود: "افتخار داشتم که در زمان خاتمی در مجلس بودم و رای به وزارت پزشکیان در وزارت بهداشت دادیم. اگر پذیرفتیم که استراتژی تغییر با انقلاب و کودتا نمی‌گذرد، به اصلاحات رای خواهیم داد."

سلیمانی در پایان گفت: "در بین کاندیداها تنها پزشکیان گفت هرگاه احساس کند که نتواند کنار مردم باشد، کنار می‌رود."



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب