شنبه 16 بهمن 1400
زمان: 10
دسته: سلامت
لینک کوتاه

آخرین وضعیت کرونایی در ایذه و باغ‌ملک/رشد ۳۰۰ درصدی پی سی آر مثبت از هفته گذشته تا کنون در ایذه

سرعت پیک جدید کرونا در شهرهای کوچک و بزرگ استان خوزستان نسبت به پیک های قبل شدت بیشتری به خود گرفته است و خبر اوج‌ گیری وضعیت رنگی کرونا در شهرهای خوزستان نگران کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، در آخرین اظهار نظرهای کرونایی در استان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از خسارت های به مراتب سخت تر از پیش سخن می گوید و از سرعتی به شدت بیشتر از گذشته. موضوعی نگران کننده که می تواند به اشباع کلیه ظرفیت بخش درمان استان منجر شود.

بنا به گفته همین روابط عمومی در برخی شهرهای استان خوزستان افزایش شمار بیماران نسبت به هفته قبل از آن، رشد ۵۰۰ درصدی را نشان می دهد. موضوعی به شدت نگران کننده که با توجه به  سرایت پذیری بسیار بالای سویه امیکرون و عدم کنترل مراسمات عزا و شادی در کنار عادی انگاری و عدم رعایت مطلوب محدودیت ها و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند خسارت های سنگینی در پیک جدید به مردم وارد کند.

در آخرین اظهار نظرهای کرونایی، یک عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفته است: سرعت انتشار امیکرون در کشور فراتر از پیش بینی هاست.

رشد ۳۰۰ درصدی پی سی آر مثبت در ایذه

این گفته ها در کنار عادی انگاری مراسمات و بازگشایی سالن های سرپوشیده ورزشی و فرهنگی،  همایش ها، نمایشگاه ها و عدم کنترل در زمان مناسب توسط مدیران شهری در شهرهای با جمعیت غالب طایفه ای و عشیره ای به شدت نگران کننده است.

در همین رابطه سرپرست شبکه و بهداشت درمان شهرستان ایذه به خبرنگار ایلنا گفت: از هفته گذشته تا کنون شاهد رشد ۳۰۰ درصدی پی سی آر مثبت در شهرستان ایذه هستیم و این یعنی اینکه با یک افزایش سه برابری مواجه بوده ایم.

امیر یاراحمدی افزود: در حال حاظر در حوزه بیماران بستری نیز با یک افزایش ۳۰ درصدی نسبت به یک هفته گذشته مواجه هستیم و با این ترتیب شهر ایذه در وضعیت نارنجی است و در بسیاری از حوزه ها شاهد بازگشت دورکاری خواهیم بود، اما در خصوص برگزاری مراسمات تا کنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

در همین ارتباط، کرامت جاودان زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان باغ‌ملک نیز گفت: اوضاع کرونا در باغ‌ملک خوب نیست، بیش از ۸۰ درصد از تست های روزانه کرونا مثبت اند و در حال حاضر با توجه به تعداد بستری ها آمار وضعیت کرونا در باغملک زرد می باشد.



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب